گلستان| درسال گذشته ۷هزار و ۳۴۵نفر درمراکز اقامتی میان مدت تحت درمان وبازتوانی قرار گرفتند

مدیرکل بهزیستی استان صبح امروز دوشنبه ۳تیرماه درمراسمی به اتفاق فرماندارو اعضا شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کردکوی که همزمان با پنجمین روز از هفته جهانی مبارزه بامواد مخدر برگزار شد، از دو مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد این شهرستان بازدید نمود و ضمن دیدار با مددجویان و مسئولین این مراکز از نزدیک به بررسی وضعیت ارائه خدمات وشرایط مددجویان پرداخت.

 مدیرکل بهزیستی استان در این باره گفت؛ با توجه به گسترش مواد مخدر ومعضل اعتیاد و به دنبال آن افزایش آسیبهای اجتماعی ناشی از این پدیده درجامعه امروز، لزوم توجه جدی تر و همه جانبه تر به ابعاد مختلف اعتیاد از جمله: پیشگیری ازاعتیاد، درمان و بازتوانی معتادین بیش از گذشته احساس می شود.

دکتر غفاری افزود؛ سازمان بهزیستی نیز به عنوان مهمترین دستگاه متولی این حوزه، با تدوین سیاستها و برنامه های متناسب با جمعیت هدف، به ارائه خدمات در زمینه آگاهسازی، پیشگیری از اعتیاد و درمان و بازتوانی معتادین می پردازد.

وی خاطر نشان کرد؛ در سال گذشته ۷هزار و۳۴۵ نفر بیمار وابسته به مواد مخدر در۳۳ مرکز اقامتی میان مدت در استان تحت درمان قرارگرفتند. که از این تعداد ۲مرکز باعنوان مرکز "رهایی"ومرکز"همیاران"درشهرستان کردکوی وجود دارد.

ایشان در خصوص ۵۹ مرکز سرپایی درمان اعتیاد دراستان نیز افزود؛ در سال قبل، ۴هزار و ۸۹۴ بیمار نیز در این مراکز پذیرش شدند.

دکتر غفاری با بیان اینکه سازمان بهزیستی به عنوان یک سازمان حمایتگر، به منظور جلوگیری و کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد، اقدام به تاسیس مراکز کاهش آسیب نموده است گفت: در استان گلستان ۶۳۷نفر معتاد در ۴ مرکز کاهش آسیب پذیرش شدند و خدمات بهداشتی، تغذیه ای، آموزشی و... دریافت کردند.

وی درادامه اظهار داشت: از دیگر مراکز درمان و بازتوانی معتادین تحت نظارت بهزیستی استان، ۲مرکز سرپناه شبانه می باشد که به ۳۴۴ نفر بیمار فاقد سرپناه، خدمات اسکان، استراحت، غذای گرم، پوشاک، لوازم بهداشتی و آموزشی ارائه می دهند.

کد خبر 825

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد