تهران| ملارد| برگزاری همایش هفته مبارزه با مواد مخدر در مرکز اخوان

همایش استانی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در مرکز معتادین متجاهر اخوان در شهرستان ملارد با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ملارد، در این همایش که با حضور فرماندار و امام جمعه شهرستان ملارد، نماینده مردم شهرستانهای ملارد قدس و شهریار در مجلس، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران، مدیرکل درمان و بازتوانی اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، مدیرکل بهزیستی استان تهران برگزار شد .

در ابتدای این برنامه دکتر توکلی کجانی فرماندار ضمن خوشامدگویی به مدعوین و مسئولین شهرستان گفت: تمامی ارگانها و مسئولین باید تلاش خود را در جهت مرتفع نمودن مشکلات موجود در مرکز اخوان بکار گیرند زیرا این مرکز بدلیل مجاورت با کلانشهرهای استان البرز و شهرستانهای استان تهران بسیار جهت پذیرش بیماران مورد توجه میباشد.

در ادامه بیات نژاد مدیرکل بهزسیتی استان تهران در همایش هفته مبارزه با مواد مخدر در شهرستان ملارد، ضمن تشکر از پیگیری و اقدامات مسئولین در خصوص مرکز ماده 16 اخوان افزود: بحث مواد مخدر یکی از چهار پدیده ایست که در دنیا به عنوان بحران مطرح شده است،  که می توان اعتیاد را ریشه اکثر مشکلات جامعه از جمله فقر و ...  عنوان کرد.

وی با بیان این که پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در کشور باید در اولویت کارها باشد افزود :  سازمان بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی و بهزیستی استان تهران در زمینه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی برنامه هایی را تدوین کرده اند که  بطور جدی  در حال پیگیری است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به بازدید نمایندگان کشور روسیه از مرکز اخوان عنوان کرد: اقداماتی که بصورت مصداقی در سازمان بهزیستی صورت گرفته بسیار موثر بوده و  مرکز اخوان نه تنها در حوزه اعتیاد و درمان بلکه در حوزه نگهداری و ... هم  سرآمد است.

بیات نژاد انجام کارها همراه با دلسوزی در حوزه های معلولین و اعتیاد را رمز موفقیت دانست و تصریح کرد : در حوزه درمان و ساماندهی بیماران مبتلا به اعتیاد هم روحیه تعاون، همدلی و دلسوزی ما مثل هشت سال دفاع مقدس باشد.

فرید براتی سده مدیرکل درمان و بازتوانی اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در همایش هفته مبارزه با مواد مخدر در ملارد با اشاره به این که مواد مخدر جدید با اسامی مختلف مصرفشان در کشور رو به افزایش است افزود: متاسفانه علیرغم همه تلاشهایی که درجهت پیشگیری از اعتیاد و مصرف مواد مخدر می شود باز مصرف مواد مخدر در کشور وجود دارد .

براتی افزود : عوامل اجتماعی چون عدم پایبندی به ارزش های دینی و اجتماعی ، فقر ، بیکاری ، مشکلات اجتماعی کلان از عمده ترین دلایل بروز آسیب های اجتماعی واعتیاد هستند و عوامل فردی مانند ضعف شخصیتی ،‌اراده پایین وغیره  در گرایش افراد به مواد مخدر موثراند.

مدیر کل درمان و بازتوانی اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه پیشگیری از اعتیاد در کشور گفت : اقدامات ما عمدتاٌ در سطح فردی است که باید در این زمینه تغییری در برنامه های پیشگیرانه ایجاد شود .

وی ادامه داد : در زمینه کنترل و کاهش آسیب ها و اعتیاد علاوه بر پرداختن به عوامل اقتصادی و اجتماعی باید از پتانسیل خانواد ه های ایرانی که هنوز بسیارگرم و صمیمی هستند نیز استفاده شود .

براتی با بیان این که ساماندهی معتادین متجاهر از سال 96 تا کنون بر عهده بهزیستی قرار گرفته است ، تشریح کرد : حدود 94 هزار نفر از سال 96 در کشور از خدمات ما در مراکز درمان و بازتوانی اعتیاد بهره مند شده اند .

مدیر کل درمان و بازتوانی اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در خصوص طرح توانمندسازی افراد بهبود یافته گفت: از سال گذشته با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر طرحی شروع شده که بیماران پس از بهبود و گذراندن مسیر درمان اعتیاد  مراحل توانمندسازی و اشتغال  را طی می کنند.

حجت السلام والمسلمین  حسینی نوری امام جمعه هم در ادامه توضیح داد : یکی از راههای مقابله با کشورهای اسلامی توسط دشمنان ترویج اعتیاد است. نیکسون رئیس جمهور اسبق آمریکا در کتاب خود به اسم جنگ بدون خونریزی یکی از راههای پیروزی بر مسلمانان را ترویج مواد مخدر و اعتیاد در میان جوانان دانسته، در جامعه ای که جوانان به اعتیاد مشغول باشند ساقط میشوند و نمی توانند از خانواده و جامعه خود دفاع کنند. مهمترین وظیفه ما در مراکز آموزشی است که یکی از همین ارگانها آموزش و پرورش است که نقش بسیار پررنگی در این مهم دارد.

محمودی شاه نشین نماینده مردم شهرستانهای ملارد قدس و شهریار در مجلس نیز در این مراسم اضافه کرد: این حضور و پیگیری مسئولین در این زمینه بسیار مورد تقدیر است . ایشان ضمن تبریک روز قوه قضاییه و تبلیغات اسلامی افزود: آنچه که لازم باشد توسط مسئولین انجام میشود ، بزرگترین دغدغه این مرکز در حال حاضر بحث آب آشامیدنی است که باید با فوریت رفع گردد، مشکل بعدی در خصوص بیمارن است که پس از طی دوره درمان و همدلی با یکدیگر رها میشوند و متاسفانه همین مسئله باعث بازگشت این افراد به دامان اعتیاد میشود. تلاشهای مددکاران بسیار میتواند موثر باشد و نقش پررنگی در بازگشت این عزیزان به زندگی و موفقیتشان دارد.

کد خبر 817

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد