تهران| ری| طرح جمع‌آوری کودکان خیابانی در جنوب پایتخت آغاز شد

مدیر اداره بهزیستی شهرستان ری از آغاز اجرای طرح جمع‌آوری کودکان خیابانی در جنوب پایتخت خبر داد و گفت: جمع آوری این کودکان بر عهده بهزیستی است و تمامی کودکان به مراکز جنوب تهران منتقل می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ری، مینا رجایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طرح ساماندهی و جمع آوری کودکان کار و خیابانی از مهمترین اولویت های بهزیستی ری به شمار می رود، تصریح کرد: کودکان فاقد خانواده در این طرح شناسایی شده و این افراد برای مراقبت و نگهداری به مراکز شبه خانواده منتقل می شوند.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان ری افزود: کودکان دارای خانواده نیز شناسایی و در فرآیند سه ماهه و انجام کارهای کارشناسانه روانشناسی، مددکاری و آمادگی پذیرش خانواده به خانواده هایشان تحویل داده می‌شوند.

وی عنوان کرد: مراکز دولتی بعثت و مراکز غیردولتی ایلیا و رهپویان از جمله اماکنی هستند که این کودکان را پذیرش می کنند.

مدیر اداره بهزیستی ری با بیان اینکه کودکان بد سرپرست و در تنگنا با دستور قضایی به مدت سه تا ۶ ماه در این مراکز نگهداری می شوند، افزود: شناسایی این کودکان با هدف توانمندسازی خانواده های آنها و بازگشت به محیط تحصیلی، مداخلات مشاوره و مددکاری به خانواده ها برای کاهش آسیب های مورد تهدید کودکان است.
وی ادامه داد: بیشتر این کودکان اتباع بیگانه هستند که برای پذیرش آنها با مشکل مواجه می شویم و امکان پذیرش در مراکز شبه خانواده برای این کودکان وجود ندارد.

رجایی با بیان اینکه این طرح تا پایان کامل ساماندهی کودکان کار و خیابان در جنوب پایتخت ادامه دارد، گفت: اکنون پدیده کودکان کار و خیابانی به یک مشکل اجتماعی توام با آسیب‌های فراوان در جنوب پایتخت تبدیل شده است که باید بیش از گذشته به آن رسیدگی شود.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی حدود یک میلیون نفر در جنوب پایتخت واقع شده است.

کد خبر 815

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد