آذربایجان شرقی| ارائه خدمات به 33 هزار نفر در مراکز سرپایی ،درمان و کاهش آسیب بهزیستی

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی در همایش سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر از ارائه خدمات به 33 هزار نفر در مراکز سرپایی ،مراکز درمان و کاهش آسیب بهزیستی استان در سال گذشته خبر داد.

محسن ارشد زاده در این همایش که با حضور استاندار آذربایجان شرقی و روسای سایر ادارات در استانداری برگزار شد ؛ با اشاره به آماده سازی شغلی 622 نفر از بهبود یافتگان در سال گذشته افزود: توانمندسازی و اشتغال بهبود یافتگان جزء اولویتهای کاری بهزیستی برای این قشر می باشد ؛ که در این راستا علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی برای 962 نفر از بهبود یافتگان ،45 میلیارد ریال تسهیلات از محل تسهیلات و اعتبارات جامعه هدف بهزیستی جهت اشتغال این قشر پرداخت شده وهمچنین 281 نفر از آنان ایجاد اشتغال نموده و 120 میلیون تومان حق بیمه کارفرمایی در این راستا پرداخت گردید.

ارشد زاده با بیان فعالیت بهزیستی در سه محور پیشگیری ،درمان و بازتوانی و توانمند سازی و اشتغال، از اجرای طرحهای متعدد بهزیستی همچون طرح خانه کودک مدرسه ،طرح کاج ،طرح ظرفیت سازی همیاران و ... در راستای پیشگیری خبرداد با بیان کاهش سن مصرف مواد و شیوع بین نوجوانان ،شیوع اچ آی وی ، افزایش تولید مواد مخدر به ویژه روانگردانهای شیمیایی را از اهم موارد الزام آور فعالیت بی وقفه در این زمینه عنوان کرد.

کد خبر 814

خدمات الکترونیک پرکاربرد