در رسانه | ۳۹۰ نوجوان خراسان جنوبی در طرح مانا مشارکت کردند

بیرجند- ایرنا- مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران برای پنجمین سال متوالی در استان اجرا شد و سال گذشته ۳۹۰ نوجوان دختر و پسر در آن مشارکت کردند.

حسن شرفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح مانا در گروه سنی نوجوانان به دلیل تاثیر همسالان بر یکدیگر اجرا می‌شود و علاوه بر ارتقای دانش و آگاهی ، توانمندی و ظرفیت لازم برای ترویج پیام‌های پیشگیری ، شناخت مسائل ، مخاطرات و چالش های اولویت دار را ایجاد می‌کند.

وی افزود: یکی از اهداف مهم این طرح ارائه راه حل‌های خلاقانه برای حل مسائل و طراحی پروژه‌های کوچک همیاری به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که مشارکت قشر نوجوانان در این زمینه اهمیت زیادی دارد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: سال گذشته ۳۹۰ نوجوان دختر و پسر در ۲۳ گروه برای اجرای این طرح در شهرستان‌های مختلف مشارکت کردند و توانستند حمایت‌هایی از سایر ادارات نیز جلب کنند که پروژه‌های پیشنهادی این نوجوانان در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بوده است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش در راستای اجرای بهتر طرح مانا یادآور شد: به توجه به محدودیت اعتبارات از طریق جذب شرکای اجتماعی به دنبال اجرای گسترده‌تر این طرح هستیم تا جامعه هدف بیشتری را بتوان پوشش داد.

شرفی گفت: همچنین در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی طرح‌هایی همچون همیاران سلامت اجتماعی ، پایگاه سلامت اجتماعی ، پیشگیری از خودکشی ، مشارکت اجتماعی نوجوانان ، خودمراقبتی زنان و دختران ، توانمندسازی خانواده محور ، همیار مادر و کودک و رصد آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

https://irna.ir/xjMxyN

کد خبر 80480

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد