کرمانشاه / بازدید مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از مرکز توان بهبود تابا

امروز چهارشنبه سوم خردادمـاه ۱۴۰۲، بهزادشهبازی به‌همراه معاون و کارشناسان معاونت توانبخشی بهزیستی استان کرمانشاه، از مرکز درمان، توانبخشی و نگهداری بیماران روانی مزمن (موسسه انتفاعی توان بهبود تابا) به‌مناسبت روز جهانی اسکیزوفرنیا بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه: در این بازدید مدیرکل و همراهان از قسمت‌های مختلف این مرکز دیدن کرده و کارکنان و مددجویان را از نزدیک ملاقات کردند.
رئیس مرکز تابا نیز گزارشی مفصل از جزئیات و نحوه‌ی مدیریت منابع و نیروی  انسانی و همچنین توضیح کیفیت و کمیت خدمات ارائه شده به مددجویان ارائه داد و در ادامه گفت: علی‌رغم کمبودهایی که در منابع مالی و نیروی انسانی وجود دارد، این مرکز با بهترین کیفیت مدیریت می‌گردد تا رضای خدا و ساکنان آن اجابت گردد.

مرکز بیماران روان توان بهبود تابا در فاصله ۴۲ کیلومتری شهر کرمانشاه - جاده کامیاران روستای ورمنجه در ساختمانی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع در حال امدادرسانی و مراقبت شبانه‌روزی ۳۰۰ بیمار روانی مزمن مرد است. در این مرکز خدمات کاردرمانی، روانشناسی، مددکاری، هنردرمانی، آموزش مهارت‌های حرفه‌ای در زمینه صنایع چوب(معرق، مشبک، منبت) خدمات روانپزشکی و درمانی و مراقبتی به مددجویان ارائه می‌گردد.کادر تخصصی مرکز مشتمل بر روانپزشک، روانشناس، مددکار اجتماعی، پرستار، پزشک و کاردرمانگر می‌باشد.در حال حاضر قریب ۶۳ درصد از بیماران بستری در مرکز را افراد مجهول‌الهویه، بی‌سرپرست و بدسرپرست تشکیل می‌دهد یارانه تخصیصی برای بیماران عادی ۳ میلیون تومان و برای بیماران مجهول‌الهویه ۳ میلیون و ششصد هزار تومان است که بایستی علاوه بر آن از خانواده‌ها سهم مشارکت دریافت گردد اما به دلیل فقر اقتصادی حاکم بر منطقه مدیریت مرکز در دریافت سهم مشارکت از خانواده با چالش اساسی روبروست. شایان ذکر است حدود ۷۰ درصد از یارانه دریافتی جهت پرداخت حقوق و مزایای کارکنان‌ تخصصی و عادی مرکز مطابق قانون کار هزینه می‌گردد. بیماران ارجاعی به مرکز توان بهبود تابا پس از طی روند پذیرش در اداره پذیرش و هماهنگی گروه‌های هدف سازمان و انجام آزمایشات پزشکی به بخش قرنطینه منتقل و پس از غربالگری کامل به بخش مراقبتی انتقال داده می‌شوند و سپس روند درمان و آموزش طرح‌ریزی می‌گردد.

برای پیوستن به کانال اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه در پیام‌رسان ایتا، اینجا را لمس کنید 

کد خبر 80333

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد