مصاحبه تلفنی مدیر کل بهزیستی با برنامه رادیویی، همزمان با روز ملی جمعیت و دهه کرامت

حامد رضایی مدیر کل بهزیستی استان اردبیل در مصاحبه تلفنی با برنامه رادیویی" سلام ساوالان "به تشریح فعالیت های بهزیستی در روز ملی جمعیت و دهه کرامت پرداخت.

مدیرکل بهزیستی در خصوص حمایت سازمان بهزیستی در زمینه رشد جوانی جمعیت گفت: در این زمینه تمامی ادارات درحال فعالیت هستند و اداره بهزیستی هم جزو اداراتی است که علاوه بر فعالیت های مربوطه برای جامعه هدف، وظایفی هم در قبال عموم مردم جامعه دارد و یکی از فعالیت هایی که بهزیستی در این زمینه در سطح کشوری انجام میدهد، حمایت از خانواده های دارای فرزند چند قلو می باشد.

حامد رضایی در ادامه افزود: خانواده های ۵ دهک اول جامعه که دارای فرزند دو قلو هستند، یا خانواده هایی که فرزندان ۳ قلو و بیشتر دارند تا ۶ سالگی فرزندانشان، حمایت های مستمر و غیر مستمر از قبیل پرداخت مستمری، مسکن، اشتغال و ... دریافت می نمایند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به برنامه لبخند مادری در طول سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: این برنامه با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) صورت گرفت که به تمامی خانواده هایی که قبلا صاحب دو فرزند بوده اند و در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ فرزند سومشان به دنیا آمده یا صاحب فرزند چندقلو شده اند، خدماتی از قبیل ارائه بسته های تشویقی، سیسمونی نوزاد، وام، ارائه شده و به لطف خدا ادامه دارد. هم اکنون نیز تعداد ۷۰۰ خانواده در حال دریافت این خدمات می باشند.

وی در ادامه فرارسیدن دهه کرامت و روز دختر را به عموم مردم مخصوصا دختران گرامی تبریک گفته و ادامه داد: در راستای حمایت از دختران در مقابل آسیب های مورد تهدید، فعالیت هایی را در سطح استان انجام می دهیم و سعی داریم آسیب های روانی و اجتماعی را برای دختران به حداقل برسانیم.

رضایی توضیحاتی راجع به خدمات ارائه شده در مراکز پیشگیری از آسیب های دختران افزود: در بهزیستی ۲ مرکز برای ارئه خدمات به دختران در معرض آسیب یا فاقد حمایت های خانوادگی و اجتماعی پیش بینی شده و در این راستا خانه سلامت بهزیستی در حال فعالیت و ارائه خدماتی از قبیل نگهداری، خدمات پزشکی، حقوقی، معیشتی، مددکاری، روانشناسی و دیگر نیاز ها می باشد و این مراکز به صورت روزانه یا شبانه روزی فعالیت می کنند. مرکز ندای مهر باران یکی از مراکز موفق استان اردبیل می باشد که در سال جاری توانستند با همکاری خیران و موسسات دیگر، ۴۰ نفر از دختران تحت پوشش را  به کربلای معلی اعزام نمایند.

وی در نهایت به برنامه های تدارک دیده شده برای روز دختر اشاره کرده و گفت: در دهه کرامت برنامه های متنوعی در نظر داریم و اولین برنامه جشن روز دختر مصادف با ۳۱ اردیبهشت می باشد که با همکاری سازمان های مختلف به همراه تجلیل از دختران موفق تحت پوشش بهزیستی برگزار خواهد شد. در کنار این برنامه ارائه بسته های غذایی برای جامعه هدف و جشن های دیگر نیز محقق خواهد شد.

کد خبر 79870

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد