نزدیک به ۱۵۰ دختر بد سرپرست و بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی هستند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در آستانه روز دختر گفت: در حال حاضر ۲ خانه کودک ونوجوان دختران در زنجان در دو رده سنی ۶ تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۸ سال دایر هستند که  ۲۳ دختر بی سرپرست و بد سرپرست  را نگهداری می کنند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی در حاشیه ی مراسم وِیژه ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر و در محفل قرآنی دختران و مادران شهدا افزود: این محفل در راستای الگو سازی و آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت با حضور مادر سردار شهید احدی و فعال برجسته قرآنی برگزار شد.

حسینی  با بیان اینکه ۱۲۳ دختر بی سرپرست و بدسرپرست نیز در خانواده زیستی و جایگزین تحت پوشش بهزیستی از خدمات مددکاری، روانشناختی و امداد ماهیانه برخوردار هستند، تصریح کرد: تلاش بر آن است که  شرایط نگهداری و حمایت، مراقبت و پرورش کودکان در مکان و شرایط مناسب مهیا شود.
مدیر کل بهزیستی عنوان کرد: حضور دختران در جامعه و پذیرش نقش های اجتماعی آنها نسبت به گذشته بیشتر شده، نیاز به آموزشهای چون مباحث حقوقی، اجتماعی ضروری است و وظیفه  و رسالت ما انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و جان فشانی های شهدا و جانبازان به نسل جدید است.

وی یادآور شد: ارزشها و ایثارگری های شهدا غیر قابل وصف است و همه ما باید بدانیم امنیت موجود در جامعه امروزی بواسطه رشادت های و فداکاری این عزیزان و صبوری خانواده آنهاست.

 وی با اشاره به فعالیت خانه های سلامت در زنجان اظهار کرد: خانه‌های سلامت، مامن و سرپناهی برای دختران در معرض آسیب به شمار می رود چرا که بیرون ماندن آن ها می تواند معضلات و مشکلاتشان را به مراتب افزایش دهد و حمایت های اجتماعی از آن ها تا زمان رفع مشکل ادامه دارد.

این مقام مسئول شناسایی و پذیرش دختران در معرض آسیب‌های اجتماعی، ارائه مداخلات تخصصی فردی و خانوادگی به دختران در معرض آسیب و حمایت‌های اجتماعی از آن‌ها را از جمله اهداف تاسیس خانه سلامت عنوان کرد و تاکید نمود : در این مرکز افراد پذیرش شده تا زمان رفع مشکل،  مورد حمایت بهزیستی قرار خواهند گرفت.

حسینی ادامه داد: خوشبختانه مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست بهزیستی زنجان خروجی بسیار خوبی دارند و امروز فرزندان بهزیستی زنجان جزو افرادی هستند که به دلیل رشد توانمندی، مهارت های فنی و هنری و علمی بهزیستی از آنها خدمت می گیرد.

کد خبر 79790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد