اعمال مجازات جایگزین حبس به نفع جامعه هدف بهزیستی ایلام

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام از برنامه ریزی برای اعمال مجازات‌های جایگزین حبس به نفع جامعه هدف اداره کل بهزیستی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی ایلام،  دکتر اسماعیل قمری روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی اداره کل بهزیستی ایلام افزود: با گفتگو و رایزنی با قضات دادگستری این مساله مورد نظر قرار گرفته تا بجای مجازات جرائم سبک که مخل نظم و امنیت نباشند مجازات‌های جایگزین حبس برای خدمات دهی به جامعه هدف استفاده شود.

وی با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی در استان ادامه داد: در گام نخست کنترل این آسیب‌ها و در مرحله بعدی کاهش آنها از طریق راهکارهای مختلف در دستور کار قرار دارد.

وی با تقدیر از خدمات مجموعه بهزیستی گفت: عامه مردم بهزیستی را مجموعه ای حمایتی دانسته در صورتیکه بخش کوچکی از ماموریت‌های این سازمان حمایت است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام نقش بهزیستی را در حوزه پیشگیری بسیار مهم دانست و گفت: همه دستگاه ها در این حوزه باید فعالیت و مشارکت داشته باشند.

مدیر کل بهزیستی ایلام نیز در این نشست با اشاره به ۲۰۰ ماموریت این مجموعه در خدمت رسانی به عموم‌ مردم و جامعه هدف گفت: در کنار خدماتی که بهزیستی دارد توانمندسازی و اشتغال جامعه هدف در راستای استقلال مالی مددجویان در اولویت قرار دارد.

"حسین نورعلیوند" عمده فعالیت این سازمان در  زمینه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی را شامل ساماندهی کودکان کار، زنان سرپرست خانوار، پیشگیری از خودکشی، اعتیاد، مشاوره کاهش طلاق، ارتقا سلامت جنسی زنان، طرح مادر و کودک و غیره عنوان کرد.

وی یادآور شد: این‌ مجموعه در حوزه کنترل و کاهش آسیب اجتماعی اعتیاد علاوه بر آموزش‌های آگاه سازی،  از طریق ۱۵ مرکز اقامتی میان مدت ساماندهی و درمان مصرف کنندگان مواد مخدر و معتادان متجاهر را انجام‌می دهد.

مدیر کل بهزیستی ایلام خواستار همکاری دادگستری برای اعمال مجازات‌های جایگزین حبس به نفع جامعه هدف بهزیستی شد.

کد خبر 79788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد