فرایند دریافت مجوز تاسیس مراکز وابسته به بهزیستی تسهیل شده است

مسئول دبیرخانه کمیسیون ماده ۲۶ بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه علاوه بر مراکز دولتی، مراکز غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی نیز وجود دارند که با کسب مجوز فعالیت از این سازمان خدمات خود را ارائه می دهند، گفت: با راه اندازی سامانه صدور مجوز مراکز بهزیستی شرایطی فراهم شده تا متقاضیان دریافت مجوز تاسیس مراکز وابسته به بهزیستی برای ثبت درخواست خود نیازی به مراجعات حضوری نداشته باشند. همچنین در این سامانه امکان ثبت درخواست تمدید، تعویض مجوز و صدور المثنی نیز وجود دارد.

زهرا سادات ترحمی افزود: متقاضیان پس از ورود به درگاه مذکور می‌توانند تمام شرایط و مدارک لازم برای دریافت مجوز را مطالعه و نسـبت به دریافت مجوز موسسه و مرکز غیردولتی موردنظر خود اقدام نمایند؛ از آنجا که فرآیند دریافت مجوز از طریق سامانه کوتاه‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود، متقاضـیان می‌توانند بدون مراجعه به بهزیستی، در سراسـر استان درخواست خود را به صورت الکترونیکی ثبت و از طریق اداره بهزیستی شهرستان خود پیگیری کننـد.

وی با بیان اینکه در راستای ارتقاء سامانه صدور الکترونیک مجوز مراکز و موسسات غیردولتی، امکاناتی جهت بهینه‌سازی فرآیند صدور مجوزها به سامانه اضافه شده و تغییراتی صورت گرفته است، گفت: درصورت اعلام نقص مدارک به متقاضی دریافت موافقت اصولی، امکان ویرایش اطلاعات برای او فراهم می‌باشد. متقاضیان فقط ۳ روز برای رفع نواقص اعلام شده، فرصت دارند. به‌عبارتی پس از بررسی پرونده‌ی متقاضیان توسط کارشناسان سازمان بهزیستی و اعلام نقص مدارک و عودت پرونده، متقاضیان باید طی ۳ روز در راستای رفع نواقص اعلام شده اقدام نمایند در غیر اینصورت درخواست متقاضی به صورت خودکار رد می‌شود.

مسئول دبیرخانه کمیسیون ماده ۲۶ بهزیستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: به‌منظور تسریع در انجام فرآیند، کارشناسان شهرستان‌ها نیز موظفند که ظرف مدت ۱۰ روز پس از تایید مدارک متقاضی توسط شهرستان و صدور نامه استعلام مدرک تحصیلی و سلامت روان متقاضی، تاییدیه‌های مربوطه را در سامانه بارگذاری کنند. در غیراین صورت سامانه به‌صورت خودکار درخواست متقاضی را رد می‌نماید.

کد خبر 79325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد