در رسانه |  سالانه ۶۰ هزار نفر به جمعیت معلولان کشور اضافه می‌شود

رئیس سازمان بهزیستی کشور: سالانه ۶۰ هزار معلول به علت تصادفات و سوانح در سطح کشور به جمعیت زیر پوشش این سازمان افزوده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، معاون وزیر و قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور، در حاشیه بازدید از کمپ ترک اعتیاد روستای قاجارخیل از توابع بخش رودپی شمالی شهرستان ساری گفت: سازمان بهزیستی ۱۶۰ ماموریت در حوزه توانبخشی پیشگیری از معلولیت و آسیب‌های اجتماعی دارد.
علی محمد قادری با بیان اینکه موتور تولید فقر و معلولیت از حوادث جاده‌ای است، افزود: سالانه ۳۰۰ هزار تصادف جرحی در سطح جاده‌های کشور رخ می‌دهد که منجر به معلولیت ۶۰ هزار نفر می‌شود که در زیر مجموعه سازمان بهزیستی قرار می‌گیرند.
او گفت: از این تعداد معلول حدود ۴ هزار نفر دچار ضایعه نخاعی و بسترگرا هستند که جامعه آماری بسیار زیادی است.
قادری ادامه داد: تلاش می‌کنیم که جامعه افراد دارای معلولیت حضور مؤثر در اجتماع داشته باشند و در این راستا باید شرایط مناسب برای اقامت، اوقات فراغت و فضای دانشگاهیان مهیا شود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین از افزایش ۴۰ درصدی هزینه معیشت و مستمری افراد زیر پوشش بهزیستی خبرداد و گفت: این طرح در مجلس شورای مصوبه شده است و بعد از تصویب در هیات دولت و ابلاغ به بهزیستی اجرا می‌شود.
او ادامه داد: استان مازندران در پهنه بهره مندی افرادی که مستمری تعلق می‌گیرند شامل زنان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت در حوزه اجتماعی و توانبخشی پشت نوبتی ندارد.

کد خبر 79300

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد