ارائه خدمات مشاوره در ۳۰ مرکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی 

مدیرکل  بهزیستی استان زنجان از فعالیت ۳۰ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی درسطح استان خبر داد و افزود: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۹ هزار خدمات مشاوره ای و روانشناختی حضوری در مراکز دولتی و غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی به متقاضیان ارائه شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی در آستانه گرامیداشت روز روانشناس و در مراسم تقدیر از روانشناسان دولتی و غیر دولتی اظهار کرد:  نهم اردیبهشت ماه روز روانشناس و مشاور فرصتی است تا تلاش های اثر بخش متخصصان روانشناسی و مشاور در کاهش  آسیب های اجتماعی و حل مشکلات انسانها ارج نهاده شوند.  

وی یادآورشد: در استان ۷ مرکز مشاوره دولتی درشهرستانهای زنجان، ابهر، ایجرود، خدابنده،  خرمدره، طارم و ماهنشان فعالیت می کنند و ۱۲ مرکز  تخصصی مشاوره حضوری غیردولتی و ۱۱ مرکز مشاوره عمومی  نیز درسطح استان دارای مجوز فعالیت هستند.

وی عمده ترین مشکل مراجعه کنندگان را مشکلات فردی و بین فردی، تربیت کودک، بلوغ و نوجوانی و... برشمرد و گفت: افزایش دسترسی مردم به خدمات مشاوره ای و روانشناختی و نیزافزایش بهره وری از ظرفیت های تخصصی موجود در جامعه از اهداف  تاسیس مراکز مشاوره است.

حسینی تصریح کرد: خدمات مشاوره در مراکز مشاوره وخدمات روان شناختی عمومی و مراکز مشاوره وخدمات روانشناختی تخصصی درحیطه های مشاوره کودک و نوجوان، کودکان با نیازهای ویژه، خانواده، تحصیلی و تربیتی، سلامت جنسی، سالمند، اختلالات و مسایل روانی و... ارائه می شود.

این مقام مسئول درخصوص شرایط تاسیس مراکز مشاوره عنوان نمود: مطابق بند ۶ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال ۱۳۸۰ مجلس شورای اسلامی و قانون احکام دایمی برنامه های توسعه کشور، تنها مرجع صدور پروانه فعالیت برای ایجاد مراکزخدمات مشاوره اجتماعی و روانشناختی اجتماعی سازمان بهزیستی کشور است.

حسینی نقش مشاوره در زندگی و آشنایی افراد با نحوه تعاملات فردی و اجتماعی وتوانایی حل مسئله را مهم برشمرد و افزود: خدمات روانشناختی و مشاوره ای توانایی فرد را درحفظ رابطه با دیگران و تسهیل شکوفایی استعدادها افزایش داده و به بالابردن توانایی سازگاری فرد، و بهبود فرایند تصمیم گیری، افزایش رضایتمندی در تمامی مراحل زندگی و اصلاح نگرش نسبت به جنبه های گوناگون زندگی کمک می نماید.

وی در پایان یادآور شد: بیش از ۱۵ هزار نفر در سال گذشته جهت  رفع مشکلات روانشناختی در زمینه های فردی و خانوادگی، کودک و نوجوان، تحصیلی، شغلی مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره طلاق با خط ۱۴۸۰ صدای مشاور تماس گرفتند خط ۱۴۸۰(صدای مشاور) همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۲۰ آماده ارائه خدمات روانشناختی و مشاوره می باشد.

کد خبر 78369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد