همدان| 460 هزار تومان  در ماه هزینه هر کودک مبتلا به اختلال اوتیسم

هزینه هر کودک مبتلا به اختلال اوتیسم اگرچه ماهانه حدود 460 تومان است

معاون امور توان‌بخشی بهزیستی استان با اشاره به اینکه پس از غربالگری‌های اوتیسم اگر کودکی مبتلا به این اختلال شناسایی شود، پرونده‌اش به کمیسیون پزشکی سازمان بهزیستی می‌رود و درصورت تأیید این فرد زیر پوشش خدمات توان‌بخشی سازمان قرار می‌گیرد، عنوان کرد: هزینه هر کودک مبتلا به اختلال اوتیسم اگرچه ماهانه حدود 460 تومان است، اما سهم والدین دراین‌بین 205 هزار تومان می‌شود.

حجت‌الاسلامی با تأکید بر ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌ها و احساس مسئولیت در قبال افراد دارای نیازهای خاص، اظهار کرد: حضور والدین کودکان دارای اختلال طیف اوتیسم بایستی پُررنگ‌تر باشد و امیدوارم تا با فراهم کردن زمینه‌هایی برای آموزش این کودکان در سنین بالاتر از 16 سالگی، بتوانیم قدمی در این مسیر برداریم. معاون امور توان‌بخشی بهزیستی استان همدان با اشاره به حضور تسهیل‌گران سازمان بهزیستی همدان در مناطق دورافتاده، عنوان کرد: سعی داریم تا آموزش و اطلاع‌رسانی‌هایمان را در نقاط روستایی و دورافتاده همدان ارائه دهیم.

در پایان  معاون امور توان‌بخشی بهزیستی استان با تأکید بر اینکه در بحث مددکاری کار برای انجام داریم، عنوان کرد: سازمان بهزیستی سعی دارد تا بر اساس شرایط زندگی مددجویان و موقعیت‌های آن‌ها ارائه خدمات کند. حجت‌الاسلامی درخصوص احداث مرکز نگهداری موقت بیماران اوتیسم در همدان که از مطالبات والدین این افراد بود، گفت: این خواسته‌ معقولی بوده و کاری نو است، بدین‌ترتیب امسال این موضوع را در همدان پیگیری خواهیم کرد.

کد خبر 783

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد