زنجان| نزدیک به ۳۰۰ زن سرپرست خانوار بازتوان شدند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از بازتوانی و توانمندسازی ۲۸۲ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی خبرداد و گفت : به منظور به حداقل رساندن مشکلات زنان سرپرست خانوار بهزیستی چرخه خدمات اجتماعی و اقتصادی را به آنها ارائه می کند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی گفت : طرح بازتوانی و قادرسازی خانواده‌های نیازمند و بی‌سرپرست، ارائه خدمات اجتماعی به خدمت گیرندگان تحت پوشش، اجرای طرح گروه‌های همیار زنان خود سرپرست، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مبتنی بر امکانات جامعه و پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان عضو خانواده‌های تحت حمایت ، بخشی از خدمات ارائه شده بهزیستی به این افراد است.
وی گفت :  3 هزار و 323 زن سرپرست خانوار پذیرش  تحت پوشش بهزیستی استان زنجان قرار دارند که از این تعداد 282 نفر نیز با حمایت  بهزیستی بازتوان و از چرخه حمایت مستمر سازمان خارج شدند.
این مقام مسئول افزود : در سال گذشته 727 نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش و 295 نفر از اعضای خانواده آنها در کلاسهای آموزشی مهارتهای زندگی شرکت نمودند و 481 نفر نیز تحت غربالگری جسمی و سلامت زنان قرار گرفتند .
محمدی یادآور شد : در راستای حمایت از اعضاء خانواده زنان سرپرست خانوار نزدیک به یک هزار و 184نفر از فرزندان آنان کمک هزینه تحصیلی دانش آموزی به احتساب مقطع پیش دبستانی و  151 نفر نیز در سامانه دانشجویان ثبت نام نموده و از حمایتهای سازمان برخوردار شده اند .
وی افزود : پرداخت وام خوداشتغالی از محل تبصره‌های مصوب، اجرای طرح بهبود تغذیه و توزیع مواد غذایی مناسب در خانواده تحت حمایت، پرداخت ودیعه مسکن و پرداخت حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایر را می توان به عنوان دیگر خدمات ارائه شده این سازمان نام برد.
مدیر کل بهزیستی استان زنجان یاد آور شد : در خصوص تشکیل پرونده مددکاری برای زنان سرپرست خانوار درآمد ماهیانه این خانواده‌ها باید از ۴۰ درصد حداقل دستمزد قانون استخدام کشوری کمتر باشد . این خانواده‌ها نباید از مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و بازماندگان سایر موسسات یا قوانین حمایتی دیگر برخوردار باشند.
وی تاکید نمود : دیگر شرایط عمومی دریافت کنندگان این خدمات این است که اشتغال پایدار آنان در زمان مراجعه و بررسی مقدور نباشد. همچنین فرزندان پسر تا رسیدن به ۱۸ سال و فرزندان دختر تا زمان ازدواج تحت پوشش قرار می‌گیرند.
محمدی خاطرنشان کرد : ارائه گواهی فوت، طلاق نامه یا مدارک معتبر از مراجع قضایی دال بر متواری بودن همسر ، گواهی معتبر مبنی بر انجام خدمت سربازی سرپرست  یا تایید از کار افتادگی سرپرست خانوار از طریق پزشک معتمد سازمان و از دیگر شروط تایید این افراد برای تحت پوشش قرار گرفتن در سازمان بهزیستی است.

کد خبر 781

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد