قم| حمایت آیت الله جواد فاضل لنکرانی از راه اندازی مرکز تخصصی فرزندآوری سالم

آیت الله جواد فاضل لنکرانی در دیدار مدیر کل بهزیستی استان قم از راه اندازی مرکز تخصصی فرزندآوری سالم در قم حمایت کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان قم آیت الله جواد فاضل لنکرانی در این دیدار که دکتر سید رضا طباطبائی مسول راه اندازی مرکز تخصصی فرزندآوری سالم نیز حضور داشتند ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه و توصیه به بهره مندی از برکات این ماه عزیز خصوصا ادعیه وارده ، از اقدام بهزیستی قم در خصوص راه اندازی این مرکز تخصصی استقبال نمودند و بیان تاکیدات دین مبین اسلام و فقه شیعه در خصوص آداب و احکام عقد ، ازدواج ، ولادت ، فرزندآوری و ... خاطرنشان کردند دین اسلام اهتمام خاص و تامی به این مباحث دارد و از یکسال قبل از ولادت فرزند تاکیدات موکد و دستورات خاصی برای والدین مقرر نموده است از قبیل تغذیه والدین ، مراودات ، مباحث بصری ، سلامت جسمی و روحی ، انس والدین با قرآن و ادعیه در زمان بارداری ، مستحبات عقد و اهمیت زمان جاری شدن خطبه عقد و محرمیت و...

معظم له ضمن تقدیر از اقدام بهزیستی قم در خصوص راه اندازی مرکز تخصصی فرزندآوری سالم و اهتمام بهزیستی به این امر مغفول و ضروری افزودند : انشاءالله این مرکز از افتخارات اسلام و تشییع و قم باشد و نتایج علمی این مرکز مایه مباحات باشد ، ما هم گروهی از طلاب فاضل و محقق مرکز فقهی ائمه اطهار را برای کار روی این مباحث و کمک فقهی به شما مامور می کنیم تا ثمرات این تحقیقات موجبات کاهش بروز معلولیتها را درپی داشته باشد .

 آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به اختلافات زوجین و نیاز ایشان به خدمات مشاوره ای توجه مشاوران و متخصصین روانشناسی به مباحث دینی را مورد تاکید قراردادند و خواستار توجه بیش از پیش بهزیستی به گسترش مراکز مشاوره با رویکرد دینی شدند .

در ابتدای این دیدار دکتر رضا سلیقه مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به آمار بروز معلولیتها و تولد سالانه 30 هزار معلول در کشور از پیگیری سازمان بهزیستی کشور و استان قم جهت راه اندازی مرکز تخصصی فرزندآوری سالم خبردادند و افزودند : ما در این راه نیازمند ارشادات و مساعدتهای فقهی مراکز حوزوی خصوصا مرکز فقهی ائمه اطهار هستیم .

در ادامه این دیدار سید رضا طباطبائی مسول راه اندازی مرکز تخصصی فرزندآوری سالم با ارائه برخی نتایج علمی تحقیقات برمبانی توجه به مباحث فقهی در تولد و... خواستار حمایت مراکز تخصصی فقهی از این مرکز نوپا شدند.

کد خبر 780

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد