پاکدشت| غربالگری ۷۰۰ کودک از نظر اختلالات اضطرابی

رئیس بهزیستی شهرستان پاکدشت گفت؛ طرح غربالگری اضطراب در پاکدشت با شناسایی و درمان ۷۰۰ کودک مضطرب اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، نادره افشارها رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت افزود: این طرح برای کودکان ۵ تا ۶ سال و با هدف شناسایی زود هنگام اضطراب کودکان و ارجاع به موقع آنان به مراکز مداخلات تخصصی انجام می‌شود.

افشارها خاطر نشان کرد: برای رفاه حال والدین سازمان بهزیستی اقدام به راه اندازی سامانه غربالگری اضطراب کودکان به آدرس الکترونیکی http://moshavereh.behzisti.gov.ir کرده که والدین می‌توانند با مراجعه به این سایت ضمن ثبت نام با وارد کردن تاریخ تولد و کدملی کودکان نسبت به تکمیل کردن پرسش نامه مربوطه اقدام کنند.

وی گفت: پس از تکمیل پرسشنامه و دریافت نتیجه غربالگری، والدین می توانند در صورت لزوم و داشتن علائم در کودکان به مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی مورد تایید و ثبت شده در سامانه مشاوره سازمان بهزیستی کشور مراجعه کرده و در صورت نیاز از سوی مرکز به صورت رایگان به روانپزشک معرفی می‌شوند.

رئیس بهزیستی شهرستان پاکدشت با بیان اینکه شایع ترین اختلالات دوران کودکی، اختلالات اضطرابی است خاطر نشان کرد: اغلب اوقات علائم این اختلال با فرآیند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته شده و مانع تشخیص مداخلات به موقع می شود و در صورت بی توجهی و درمان نشدن تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه پیدا می کند.

او افزود: این اختلال در نوجوانی باعث افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی، شغلی فرد، افسردگی و غیره خواهد شد.

افشارها یادآور شد: تا کنون ۷۰۰ کودک در پاکدشت در طرح غربالگری شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۸۷ کودک مشکوک به اختلالات اضطرابی بوده و به مرکز مشاوره ارجاع داده شده‌اند.
 

کد خبر 77987

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد