احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی مددجویی در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت فاقد مسکن + فیلم

رئیس سازمان بهزیستی کشور از احداث یا تکمیل ۱۰ هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت ویژه مددجویان تحت پوشش با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، تفاهمنامه همکاری مشترک سازمان بهزیستی کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور کمک به احداث یا تکمیل ۱۰ هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت ویژه مددجویان تحت پوشش بالاخص افراد دارای معلولیت فاقد مسکن و یا دارای مسکن کم‌دوام در راستای تحقق اصول ۳، ۳۱ و ۴۳ قانون اساسی و مواد مندرج در برنامه ششم توسعه با حضور «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور و «اکبر نیکزاد» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد.

«علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تأسیس بنیاد مسکن در فروردین سال ۱۳۵۸ با فرمان امام خمینی(ره)، گفت: حساب ١٠٠ حضرت امام بسیار ارزشمند بود که برکاتش همچنان ساری و جاری است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن تقدیر از مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تصریح کرد: این افراد در عرصه هنرمندی و جهاد در سراسر کشور تلاش می‌کنند و به امر توانمندسازی بالاخص تامین مسکن توجه دارند که مورد تاکید دولت سیزدهم می‌باشد.

وی، ادامه داد: مایه مباهات است که ما استیذان بگیریم از شرکاء اجتماعی و خیرین که این بنای مقدس(شیرخوارگاه شبیر) پایه‌گذاری کردند؛ لذا انفاس فرزندان و فرشتگان پاک مستقر در این شیرخوارگاه به ما کمک خواهد کرد تا در موعد کوتاه ظرقیت ۱۰ هزار واحد مسکونی را اجرایی کنیم.

قادری به امضاء تفاهمنامه همکاری مشترک به منظور کمک به تامین ۱۰ هزار واحد مسکونی برای افراد دارای معلولیت و مددجویان شهری فاقد زمین و مسکن تحت پوشش در آذرماه سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: از ۱۱ هزار متقاضی واجد شرایط برای بیش از ۳ هزار نفر اقدامات اجرایی انجام و در حال پیگیری است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور درخصوص احداث یا تکمیل ۱۰ هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت ویژه مددجویان تحت پوشش، تشریح کرد: زمین برای افرادی که توانایی لازم را ندارند از سوی بنیاد مسکن تسهیلگری خواهد شد؛ تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان به افراد نیازمند تعلق می‌گیرد و سازمان بهزیستی کشور با پایش بانک اطلاعاتی به افرادی که متقاضی مسکن هستند، ۱۰۰ میلیون تومان اختصاص خواهد داد.

به گفته این مقام مسئول در حال حاضر ۱۲۰ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی در سامانه راه‌ و شهرسازی ثبت‌نام کردند که براساس پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته ۱۶۰ هزار واحد مسکونی در قالب ۱۲۰ هزار واحد شهری و ۴۰ هزار واحد روستایی بعد از پایان سال سوم به اتمام برسانیم.

نیکزاد: اصلی‌ترین وظیفه بنیاد مسکن ساخت مسکن برای محرومین و اقشار کم‌درآمد

در ادامه «اکبر نیکزاد» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه با تمام وجود در خدمت مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستیم، گفت: اصلی‌ترین وظیفه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخت مسکن برای محرومین و اقشار کم‌درآمد است؛ امیدواریم دست به دست هم روزی را جشن بگیریم که دیگر هیچیک از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی فاقد مسکن نباشند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  در پایان با بیان اینکه هر سال ۴۰۰ هزار واحد از یک میلیون مسکن را در شهر و روستا ساخته می‌شود، یادآور شد: سال گذشته ۲۰ هزار واحد مسکونی عقب افتادیم که سال جاری تعهد ما ۴۲۰ هزار واحد مسکونی که ۵ درصد آن برای تامین افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی تخصیص داده می‌شود.

ربوبی: واگذاری ۱۴ هزارمین مسکن ویژه خانوارهای ۲ عضو معلول در استان کرمانشاه به زودی

«علی ربوبی» رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی، موسسات غیردولتی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به سابقه همکاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از سال ۱۳۸۶ تاکنون، گفت: از اقدامات مشترک ساخت و واگذاری ۲۰ هزار واحد روستایی در سال ۱۳۸۶، بازسازی منازل مسکونی مددجویی در زلزله ورزقان و سرپل ذهاب، سیل منطاطق شمالی در سال ۱۳۹۸ و کمک به احداث قریب به ۲۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور می‌توان نام برد.

رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی، موسسات غیردولتی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به دستور ریاست جمهوری در مراسم گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت در سال گذشته مبنی بر پای کار آمدن دستگاه‌های و نهادها برای تامین مسکن اقشار محروم، تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اولین دستگاه بود که نسبت به این مهم اعلام آمادگی کرد بطوری که تفاهمنامه تامین مسکن افراد تحت پوشش برای شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت منعقد شد.

وی، در پایان یادآور شد: بیش از ۲۰ هزار نفر از مددجویان در این طرح ثبت‌نام کردند که ۱۱ هزار نفر حائز شرایط و بیش از ۳ هزار نفر تخصیص پروژه شدند و در بحث تامین اعتبارات موفق شدیم سهم‌آورده این تعداد نفر را تامین کنیم؛ امیدواریم در آینده نزدیک شاهد واگذاری ۱۴ هزارمین مسکن ویژه خانوارهای ۲ عضو معلول در استان کرمانشاه باشیم.

یادآوری می‌شود، در پایان آئین انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک سازمان بهزیستی کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رئیس سازمان بهزیستی کشور و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از بخش‌های مختلف شیرخوارگاه شبیر بازدید کردند.

کد خبر 77044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =