شهریار| بازدید کارشناسان توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از مراکز مددکاری اجتماعی

کارشناسان توانمندسازی زنان سرپرست خانوار سازمان بهزیستی کشور و بهزیستی استان تهران از مراکز مددکاری اجتماعی بهزیستی شهرستان شهریار بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، ناصر نیک افشار رئیس بهزیستی شهرستان شهریار هدف از این بازدید را بررسی عملکرد این مراکز در راستای اجرای طرح توانمندسازی و ارائه مداخلات تخصصی برای زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی برشمرد.

نیک افشار با بیان اینکه این خدمات به صورت موردی به صورت پویا  ارائه می‌شود، خاطر نشان کرد: دختران ۱۵ تا ۱۸ سال در معرض آسیب در این طرح از روش‌های گوناگون شناسایی می‌شوند، به طور مثال، خانواده‌هایی که در شرف طلاق هستند اگر دخترانی در این سنین داشته باشند، دختران بلافاصله در محاکم قضایی شناسایی و با آنان مصاحبه شده و تحت پوشش طرح قرار می‌گیرند. یا خانواده هایی که اعتیاد حاد دارند و والدین معتاد در مراکز بهزیستی پذیرش شدند، دختران آنها تحت پوشش قرار می‌گیرند. دختران پذیرش شده در اورژانس اجتماعی از دیگر مخاطبان این طرح هستند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در طی این بازدید نسبت به  بررسی اسناد و کمکهای مالی در شرف پرداخت به ۶۰ خانوار در زمینه های پرداخت سرمایه کار، هزینه سلامت جسم و روان، پرداخت لولزم ضروری زندگی، ودیعه مسکن و آماده سازی شغلی توسط بازدیدکنندگان صورت پذیرفت.

کد خبر 76958

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد