بــــاهمــــ  هیـــــچــ  گره‌ای  کــــور  نیستــــــ

آیین افتتاحیه "طرح ملی مهرواره در محضر ولی‌نعمتان" با حضور مسئولین کشوری و استانی، در کرمانشاه همزمان با کل کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه: طرح ملی مهرواره در محضر ولی‌نعمتان به دبیری سازمان بهزیستی و به‌همت گروه‌های مردمی و جهادی سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان بسیج مستضعفان، بنیاد کرامت رضوی، قرارگاه مردمی تحول اجتماعی، طی مراسمی، رسماً آغاز به کار کرد.

علی‌محمد قادری، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در آئین افتتاحیه این طرح ملی با اشاره به فعالیت‌های جهادگرانه گفت: آنجایی که در محضر آستان قدس رضوی دایره‌ای ایجاد شده و جهادگران با نگاه نورانی رضوی به خدمت‌رسانی می‌پردازند، نشان‌دهنده آن است که این عزیزان در مجموعه‌های خود دست به دست هم‌ بنا به خدمت‌رسانی دارند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه نیز در این نشست از راه دور، در جمع شرکای طرح در استان کرمانشاه، گفت: هدف از این طرح، مردمی‌سازیِ حکمرانی است. در اجرای این طرح، اتصال ظرفیت‎‌های مساجد و مراکز مثبت زندگی مهمترین گزینه است.
عباس عبدی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی نیز اذعان داشت: این طرح باید با محوریت کار در مساجد، خصوصاً مساجد حاشیه نشین و با هدف فرهنگ‌سازی، روایت‌گری و کمک‌های مردم‌به‌مردم صورت پذیرد و حاکمیت وظیفه‌ی مانع‌زدایی و تسهیل‌گری را بر عهده دارد.
وی در خصوص زمان‌بندیِ اجرای طرح هم گفت: مرحله اول این طرح، از روز افتتاحیه تا عید فطر و مرحله دوم آن هم‌زمان با آغاز دهه کرامت تا عید غدیر خواهد بود. این آغاز طرح است و پس از این دو مرحله، باید این جریان به‌صورت مستمر و هدفمند ادامه یابد.
در ادامه معاون مشارکت‌های بهزیستی استان، به برخی آمارها از جمله ۸۰ مرکز مثبت زندگی در سطح استان اشاره کرد و گفت:  ۴۰،۰۰۰ نفر از ۱۸۰،۰۰۰ نفر مددجوی استان، تحت نظارت مراکز مثبت زندگی هستند و ۱۸ هیئت مذهبی نیز در سطح محلات فعالیت دارند، که این تنها قسمتی از ظرفیت‌های موجود بهزیستی برای اجرای این طرح است. 

این طرح به‌منظور ایجاد تعامل با مجموعه ها و کنشگران مردمی محله در راستای حل مسائل جامعة تحت پوشش بهزیستی با رویکرد محله محوری می باشد و در این امر با امید افزایی در میان جامعة هدف ، تامین نیازهای خود ، تشکیل شبکه فعالین محلات و ایجاد روحیه کمک و همراهی در میـان افراد و بزرگان و مجموعه های تاثیرگذار در محلات در صدد رفع مشکلات اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، تربیتی خانواده های تحت پوشش بهزیستی می باشد .

قابل ذکر است مراکز مثبت زندگی، سازمان تبلیغات اسلامی، گروه‌های جهادی، پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی مساجد، هیئت‌های مذهبی، حسینیه‌ها، قرارگاه خاتم الاوصیا، مدیریت کانون‌های رضوی استان، قرارگاه تحول اجتماعی استان با همراهی که با بهزیستی خواهند داشت، نسبت به محرومیت‌زدایی و زدودن آثار و تبعات فقر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت می‌نمایند. از اولویت‌های این برنامه کمک به تامین مسکن، درمان، تامین جهیزیه و ازدواج، ارائه خدمات آموزشی، اجرای مسابقات فرهنگی، ورزشی و غیره است. 

برای پیوستن به کانال اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه در پیام‌رسان ایتا اینجا را لمس کنید

کد خبر 76867

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد