نزدیک به ۲۹ هزار کودک زنجانی غربال بینایی شدند

مدیر بهزیستی شهرستان زنجان گفت: تا کنون ۲۸ هزار و ۶۵۴  کودک ۳ تا ۶ ساله غربال بینایی  شدند که از این تعداد ۶ هزار و ۹۹۰ کودک در روستا و ۲۱ هزار و ۶۶۴  کودک در شهر ساکن هستند و غربالگری بینایی در پایگاههای بهزیستی همپنان ادامه دارد. 

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان زنجان رزاق منافی عنوان کرد: طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ ساله درشهرستان زنجان از اردیبهشت سال جاری کار خود را با انعقاد تفاهم نامه با مراکز مثبت زندگی و ۶  اپتومتریست در شهرزنجان و ۱۶۱ روستای تابعه و حاشیه شهر آغاز شد و در آبان ماه نیز با هماهنگی مرکز بهداشت شهرستان، درپایگاه های سلامت غربال بینایی کودکان ادامه یافت.                          وی با بیان اینکه ۸ هزار و ۹۰۴ کودک توسط پایگاه های سلامت مورد غربال قرار گرفتند، افزود: تعداد ۷۰۵ کودک مشکوک، برای دریافت معاینه تخصصی به اپتومتریست ارجاع داده شده  و ۳۵ کودک نیز کمک هزینه عینک دریافت نمودند.

منافی یاد آور شد: برنامه غربالگری بینایی کودکان در سه سطح اجرا می شود. در سطح اول، غربال توسط افرادی انجام می شود که بصورت تئوری و عملی آموزش دیده و با استفاده از چارت و یا دستگاه و در شرایط استاندارد برای غربال کودکان اقدام می نمایند. در سطح دوم کودک ارجاعی (مشکوک شناسایی شده در سطح اول)، توسط اپتو متریست مورد معاینه قرار می گیرد و چنانچه بیمار تشخیص داده شود تحت درمان لازم قرار می گیرد و اگر نیاز به معاینه و درمان تخصصی تر داشته باشد به سطح سوم برنامه ارجاع داده می شود و توسط چشم پزشک معاینات دقیق تری انجام می گیرد و برای خانواده های نیازمند کمک هزینه عینک و جراحی در نظر گرفته می شود.                                                                                                   

کد خبر 76062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد