پیشوا| یک هزار ۷۰۴ مددجو و توانخواه از بهزیستی مستمری دریافت می کنند

سپرست اداره بهزیستی پیشوا گفت: یکی از مهمترین حمایت‌هایی که بهزیستی از خانواده‌های دارای عضو معلول و زنان سرپرست خانوار صورت می‌دهد پرداخت مستمری است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، رضا اسدی با بیان اینکه از طریق پیگیری‌های انجام گرفته توسط بهزیستی پیشوا توانسته‌ایم اعتبار مکفی برای پرداخت مستمری به کلیه زنان سرپرست خانوار و معلولین پشت نوبت را انجام دهیم.

وی در ادامه عنوان کرد: از ابتدای سال‌ جاری تمامی معلولین و زنان سرپرست خانوار واجد شرایط پشت نوبت، پذیرش شده و دویست خانوار شامل: معلولین و زن سرپرست خانوار باتوجه به بعد خانوار مستمری‌بگیر شده‌اند و در حال حاضر زمان انتظار برای متقاضیان به صفر رسیده است.

اسدی در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین حمایت‌هایی که بهزیستی از خانواده‌های دارای معلول و زنان سرپرست خانوار صورت می‌دهد پرداخت مستمری است، بصورتی که به خانواده‌های پنج نفره ماهانه یک میلیون و ۷۱۶ هزار تومان، به چهار نفره‌ها یک میلیون و ۴۰۴ هزار تومان، به سه نفره‌ها یک میلیون و ۹۲ هزار تومان، به دونفره ها ۷۸۰ هزار تومان و به تک نفره‌ها هم ۵۴۶ هزار تومان پرداخت می‌شود.

این مسئول توضیح داد: به غیر از پرداخت مستمری، به برخی از خانواده‌ها که معلول شدید مثل ضایعه نخاعی دارند حق پرستاری به مادر یا هر عضو دیگری که از او مراقبت می‌کند پرداخت می‌شود که حدود یک و نیم میلیون تومان است.

وی اضافه کرد: پرداخت هزینه درمانی، هزینه ایاب و ذهاب، تأمین هزینه دانش آموزی و دانشجویی، کمک هزینه خرید تجهیزات توانبخشی و پرداخت یارانه به مراکزی که برخی معلولان در آنها نگهداری می‌شود، بخش دیگری از این خدمات است.

او  تصریح کرد: با احتساب این افراد، مجموع کل خانوارهای مستمری بگیر این شهرستان هم اینک یک هزار و ۷۴ خانوار می‌باشد و تعداد افراد دریافت کننده حق پرستاری ۱۹ نفر می باشد.

کد خبر 76054

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد