پوشش ۱۰۰ درصدی طرح غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران در استان کردستان

طرح غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران همزمان با سراسر کشور در سطح استان و در مراکز غربالگری شنوایی تحت نظارت در حال اجراست.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی کردستان : ناصر کریمیان معاون پیشگیری بهزیستی استان کردستان گفت:  از اهداف این برنامه تشخیص و مداخله به موقع و زودهنگام کم شنوایی و ناشنوایی است که در سه مرحله غربال، تشخیص و مداخله صورت میگیرد.

وی افزود: تمامی این مراحل برای خانواده ها از غربال تا مداخله و تجویز سمعک و کاشت حلزون تحت حمایت سازمان بهزیستی قرار گرفته و بار مالی را از دوش قشر کم درآمد و بی بضاعت جامعه برمیدارد.

کریمیان در ادامه گفت: از ابتدای سال جاری و در شش ماهه اول ۱۱۳۰۹ نوزاد  تحت پوشش این برنامه قرار گرفتند، که نسبت به آمار موالید شش ماهه اول استان که ۱۱۰۹۷است ۱۰۰ درصد پوشش داشته ایم.

معاون پیشگیری بهزیستی کردستان افزود: تا پایان بهمن ماه تعداد تقریبا ۲۰۰۰۰ نوزاد مورد سنجش غربالگری قرار گرفته اند. وی اظهار کرد: در برنامه غربالگری کودکان ۳ تا ۵ سال  تعداد ۱۲۱۱۶ کودک  در شش ماهه اول سال جاری مورد سنجش شنوایی قرار گرفته اند و در تلاش هستیم از طریق تعاملات بین بخشی با دستگاهها و شرکای اداری هیچ ریزشی در پوشش و مرحله غربالگری نداشته باشیم و از کودکان نیازمند و خانواده های آنان در راستای انجام اقدامات مداخله ای، تربیت شنیداری، تحویل سمعک، کاشت حلزون و پیگیری های بعدی حمایت کنیم.

کد خبر 75392

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد