ایران تنها دارنده پلتفرم مستقل اورژانس اجتماعی/ توانمندسازی و اشتغالزایی از اولویتهای اساسی بهزیستی است

رئیس سازمان بهزستی کشور در آیین بهرهبرداری از مرکز اورژانس اجتماعی شهر سهند، گفت: پلتفرم اورژانس اجتماعی در دنیا وجود ندارد و در کشورهایی که وجود دارد مستقل نبوده و از طریق ارتباط با پلیس این خدمت ارائه میشود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از آذربایجان شرقی، «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور در آیین بهرهبرداری از مرکز اورژانس اجتماعی شهر سهند با بیان استقلال اورژانس اجتماعی بهزیستی، از اشتغال ۵ هزار نفر در این مراکز در سطح کشور خبرداد و گفت: موضوع بهره‌وری از اولویت‌های روز جامعه است؛ به این معنا که باید از منابع محدود و حداقل درون‌دادها، بیشترین برون‌داد را داشته باشیم و شرکت عمران شهر سهند نیز از باب مسئولیت اجتماعی و دغدغه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در کنار بهزیستی قرار گرفته و با رونق دادن به این اقدام، به اتفاق بهزیستی این پروژه ترسیم و به اختتام رسید.

بهزیستی؛ سازمانی با مجموعه وظایف ترکیبی متعدد، طاقت‌فرسا و بسیار پیچیده

وی این هم‌افزایی و همسویی استراتژیک را بسیار ارزشمند دانست و اظهار کرد: ترسیم بخشی از حوزه‌های فرهنگی و هنری در این مجتمع با هدف شکل‌گیری دقیق و مطابق با ضریب استاندارد و برای انتفاع مردم برای بهزیستی مایه افتخار می‌باشد و فرزندان این شهر ۲۰۰ هزار نفری، باید به تناسب از تمام دستگاه‌ها دریافت خدمات کرده و ارایه خدمت به آنان تداوم یابد.

قادری این اقدام را امیدآفرین و مایه افتخار خواند و ادامه داد: بهزیستی مولود انقلاب اسلامی و سازمانی تلفیقی است که وظایف متعدد، سخت، طاقت‌فرسا و بسیار پیچیده را بر عهده دارد.

توانمندسازی و اشتغالزایی از اولویت‌های اساسی سازمان بهزیستی

وی ادامه داد: افراد دارای معلولیت، افراد در معرض آسیب یا آسیب‌دیده، محرومین و افرادی که به هر دلیل تمکن مالی ندارند؛ باید در حکومت اسلامی و در یک نظام ولایی مشمول دریافت خدمات شوند، اگرچه توانمندسازی در بهزیستی از ابعاد مهم فعالیت‌هاست و کمک به تامین مسکن، اشتغالزایی، تسهیل‌گری، حضور در مناطق دیده نشده یا کمتر دیده شده و نقاط تاریک شهری و روستایی از اقدامات اولویت‌دار بهزیستی است که حضور ۵۰۰ هزار تسهیلگر در برنامه‌های اجتماعی روستاهای صعب‌العبور و پیگیری محورهای مختلف فرهنگی، آموزشی بهداشتی و توانمندسازی برای بهزیستی مایه افتخار است.

رئیس بهزیستی کشور از برخورداری بیش از ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از خدمات بهزیستی در سراسر کشور خبر داد و بیان کرد: تامین وسایل توانبخشی برای جامعه هدف و عدم وجود پشت نوبتی در کاشت حلزون که اقدامی مشترک فی مابین بهزیستی وزارت بهداشت است از فعالیت‌های اصلی در دولت مردمی می‌باشد.

پیش‌بینی تسهیلات ویژه برای حمایت از اشتغالزایی مددجویان بهزیستی

قادری سقف تسهیلات اشتغالزایی برای جامعه بهزیستی را ۱۵۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: بهزیستی با هدف اشتغالزایی برای مددجویان به کارفرمایانی که اقدام به کارگیری جامعه هدف این سازمان اعم از افراد دارای معلولیت و زنان بی‌سرپرست کنند، تا سقف ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات ارائه می‌دهیم و علاوه بر آن ۲۳ درصد از موضوع بیمه را پرداخت می‌کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به حمایت بهزیستی از چند قلوها از بدو تولد تا پایان ۶ سالگی با پرداخت مستمری و شیر خشک به پیشنهاد بهزیستی مبنی بر ادامه یافتن حمایت‌ها تا ۱۸ سالگی اشاره کرد، بیان کرد: شهریه دانشگاه دانشجویان دارای معلولیت و بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی نیز توسط این سازمان پرداخت می‌شود و برخی از زنان سرپرست خانوار در مقطع دکتری در حال تحصیل می‌باشند.

اقدامات ارزشمند خیران، ستودنی و ماندگار

وی مردمی‌سازی را از پیشنهادات و برنامه‌های این سازمان از ابتدای دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: خیرین همواره در کنار بهزیستی بوده و اقدامات ماندگاری را رقم زده‌اند و برخی از افراد دارای معلولیت که به تبع شرایطشان باید در مراکز نگهداری شوند نیز توسط خیریه‌ها و موسسات این کار انجام می‌یابد و همواره چه در دوره جنگ تحمیلی و چه در دوره جنگ اقتصادی و جنگ نرم به دلیل محدودیت منابع، این انسان است که با ظرافت، دقت و اعتقاد باید بتواند منابع را به نحوی مدیریت کند و هوشمندسازی را پیگیری کند تا بتواند خدمت را موثر پیگیری کرده و به ذائقه مردم بنشاند.

رئیس بهزیستی کشور تعداد پرسنل سازمان بهزیستی را ۱۹ هزار پرسنل اعلام کرد و با بیان اینکه بهزیستی تنها سازمان حمایتی اورژانسی کشور است، گفت: پلتفرم اورژانس اجتماعی در دنیا وجود ندارد و در کشورهایی که وجود دارد مستقل نبوده و از طریق ارتباط با پلیس این خدمت ارائه می‌شود.

قادری، فعالیت جوانان را در گام دوم انقلاب اسلامی، مایه مباهات دانسته و ابراز امیدواری کرد تا جوانانی که در رشته‌های مرتبط با این سازمان تحصیل کرده‌اند از طریق شرکت در آزمون‌های استخدامی، در مجموعه بهزیستی در کنار سایر همکاران پیشکسوت، به ارایه خدمات به جامعه هدف بپردازند.

کد خبر 75100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =