مازندران| تفاهم نامه ارائه خدمات توانبخشی و توانپزشکی جمعیت هلال احمر به جامعه هدف بهزیستی مازندران به امضا رسید

با حضور دکتر سید سعید آرام؛مدیر کل بهزیستی و دکتر مجتبی اکبری مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تفاهم نامه ارائه خدمات توانبخشی و توانپزشکی جمعیت هلال احمر به جامعه هدف بهزیستی استان به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران دکتر آرام  با تاکید بر فضای مناسب تعامل فیمابین بهزیستی و هلال احمر برای خدمت رسانی هرچه بیشتر به محرومین جامعه گفت: ، بهزیستی و هلال احمر با شناسایی ظرفیت های موجود در  بسیاری از حوزه ها، چه در بحث پیشگیری، چه خدمات اجتماعی و توانبخشی برای توانمندسازی جامعه هدف اقدامات اثرگذاری را در پی خواهند داشت.

مدیر کل بهزیستی استان مازندران با تاکید بر پتانسیل تیم های تخصصی سیار هلال احمر در ارائه خدمات به حوزه توانبخشی، با اشاره به اجرای طرح مراقبت در منزل برای معلولان بستر خواب در سه شهرستان افزود: از طرف بهزیستی این آمادگی وجود دارد که شعبه ای از مرکز ارتوپدی فنی با تمامی امکاناتی که دارد در هلال احمر استان راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه  در بحث کودک آزاری با اجرای طرح همیار 123 ضمن آگاه کردن کودکان از حقوق خود و ترغیب آنها به حضور اثرگذار در جامعه، از آنها به عنوان پل ارتباط با خانواده ها در جهت آگاه سازی هر چه بیشتر بهره برده شد، به ظرفیت بالای مهدهای کودک اشاره وخاطرنشان کرد: بهزیستی مازندران این آمادگی را دارد تا مقدمات استفاده از ظرفیت مهدهای کودک برای پیشبرد اهداف هلال احمر را فراهم کند.

دکتر آرام افزود: همانطور که بسیاری از فعالیت های بهزیستی به بخش غیردولتی واگذار شده است میتوان در حوزه های مختلف این واگذاری به تیم های تخصصی سیار هلال احمر نیز صورت گیرد.

دکتر اکبری نیز با بیان اینکه مخاطب عمده خدمات هلال احمر آسیب دیدگان و جامعه هدف بهزیستی هستند ، با تاکید بر تاثیر فعالیت های داوطلبانه در کاهش آسیب های اجتماعی گفت: هلال احمر این آمادگی را دارد تا برای افزایش میل جامعه هدف بهزیستی به فعالیت های داوطلبانه آموزش های لازم را ارائه دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بهزیستی را یکی از پیشرو ترین نهادها در بحث واگذاری خدمات به بخش غیردولتی عنوان و خاطرنشان کرد: در بسیاری از حوزه ها با تعامل بیشتر خدمتگذاری هرچه بیشتر اتفاق خواهد افتاد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان، تفاهم نامه همکاری با هدف ساخت و تعمیر انواع ارتز و پروتز اندام فوقانی و تحتانی و اقلام مصرفی توانبخشی ( کفی و کفش طبی و ... ) و سایر خدمات تجهیزات ارتوپدی فنی طبق درخواست سازمان جهت افراد دارای معلولیت معرفی شده از سوی سازمان، آموزش نحوه نگهداری و استفاده از وسایل ساخته شده توسط جمعیت به افراد فوق الذکر و همچنین  ارائه خدمات پاراکلینیکی شامل خدمات فیزیوتراپی ، کاردرمانی ، گفتاردرمانی ، شنوایی شناسی و بینایی سنجی  توسط جمعیت به افراد دارای معلولیت معرفی شده از سوی سازمان بر مبنای دستور پزشک و معرفی نامه سازمان به امضای مدیر کل بهزیستی و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران رسید.

کد خبر 750

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد