پیشگیری از آسیب های اجتماعی در تفاهم نامه بهزیستی و کانون های خدمتی رضوی استان یزد

بهزیستی و مرکز کانون های خدمتی رضوی استان یزد به منظور پیشگیری و مداخله در آسیب های اجتماعی تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد هدف از امضاء این تفام نامه را ارائه خدمات آگاهسازی و پیشگیرانه به منظور ارتقاء سطح سلامت فردی و خانوادگی خادمیاران مرکز رضوی ذکر کرد و گفت: ارائه آموزش های تخصصی به مشاورین و روانشناسان مرکز رضوی با هدف تربیت مربی دوره های آموزشی، ارجاع خادمیاران در زمینه های مشاوره تخصصی به مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی، اجرای طرح ها و فعالیت های مشترک با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی و بهداشت روان از دیگر اهداف تفاهم نامه است.
رضا ابهّت با اشاره به سرفصل های آموزشی در نظر گرفته شده در این تفاهم نامه گفت: ارائه آموزش های پیش از ازدواج ویژۀ زوجین، زندگی خانواده، بلوغ و نوجوانی، پیشگیری از گرایش به اعتیاد، آگاهسازی پیشگیری از آسیب ها در دوران سالمندی، مشاوره پیش از ازدواج از جمله سرفصل های آموزشی است که با هدف تربیت مربی در بین خادمیاران مرکز رضوی ارائه می شود.
وی بر افزایش و شیوع نگران کننده آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: پیچیدگی آسیب های اجتماعی به گونه ای است که نیازمند همکاری همه ارگان های مرتبط است.
مدیرکل بهزیستی استان در بخش دیگری از سخنانش مسئولیت ارگان های فرهنگی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی را یادآور شد و گفت: به نظر می رسد ارگان هایی که مسئولیت کارهای مقدماتی، پیشگیرانه و فرهنگی را دارند عملیات اجرایی و سرفصل های کاری خود را به خوبی انجام نداده اند که امروز ما شاهد افزایش آسیب های اجتماعی هستیم.
مدیرکل بهزیستی استان یزد بر فرهنگ سازی و مباحث مربوط به تحکیم بنیان خانواده توسط ارگان های مسئول تاکید کرد و اظهار داشت: باید شناسنامه فرهنگی برای خانواده ها تعریف شود و ارگان های فرهنگی پای کار بیایند.
مدیر کانون های خدمتی رضوی استان یزد نیز با اشاره به فعالیت های این کانون گفت: محرومیت زدایی با مشارکت خیّرین، برگزاری اردوهای جهادی، تسهیل جریان زیارت همراه با برنامه های آموزشی و فرهنگی و افزایش نمادهای معنوی و فیزیکی امام رضایی برخی از فعالیت های این کانون است.
محمدحسین رحیمی نسب فعالیت کانون های تربیت، مبلّغین، علمی و قرآنی در سطح استان را یادآور شد و گفت: مفاهیم بهزیستی اعم از پیشگیری، مداخله و درمان باید وارد این کانون ها شود و در قالب دوره های آموزشی برای اعضاء برگزار شود.
وی با اشاره به قرار گرفتن سرفصل آموزشی سبک زندگی رضوی به عنوان آموزش ضمن خدمت در استان گفت: کانون های خدمتی رضوی استان یزد آمادگی برگزاری این دوره آموزشی را  برای کارکنان بهزیستی دارد.

کد خبر 73628

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد