ایلام| اختصاص ۳۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغالزایی مددجویان برای نخستین بار

مدیرکل بهزیستی ایلام از افزایش 30 درصدی پرداخت وام اشتغال مددجویان زیر پوشش این سازمان خبر داد.

زهرا همتی روز شنبه گفت: از سال گذشته تاکنون ۴۱۱ فقره وام اشتغال با سرانه حداکثر ۲۰۰ میلیون ریال به مددجویان پرداخت که در این زمینه بیش از ۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی ادامه داد: این تسهیلات از تیرماه سال گذشته تاکنون به مددجویان پرداخت و از محل بند ب تبصره ۱۶( اعتبارات ابلاغی بانک مرکزی) بوده است.

وی همچنین از اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغالزایی مددجویان روستایی زیر پوشش برای نخستین بار خبر داد و گفت: این اعتبار نیز به ۵۷ نفر از روستائیان پرداخت شده است.

مدیر کل بهزیستی ایلام گفت: این اعتبار با سرانه ۵۰۰ میلیون ریال با هدف جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، ایجاد اشتغال پایدار و خودکفایی این افراد پرداخت شده است.

به گفته وی، پرداخت این تسهیلات از بهمن ماه پارسال آغاز و پیش بینی می شود اعتبار این وام ها بیشتر و به شمار بیشتری از مددجویان متقاضی پرداخت شود.

وی خودکفایی مددجویان را از برنامه های اصلی و اولویت این اداره کل عنوان کرد و گفت: این سازمان در کنار حمایتها و ارایه خدمات تخصصی به جامعه هدف خودکفایی و استقلال مالی مددجویان را در دستور کار قرار داده است.

۲۵ هزار نفر در استان ایلام از خدمات بهزیستی برخوردارند.

اداره کل بهزیستی ایلام در چهار حوزه توانبخشی، امور اجتماعی، مشارکت‌ها و پیشگیری به مددجویان و عموم مردم خدمت ارایه می‌کند.

پایان/

کد خبر 735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد