آغاز فعالیت ۹ گروه‌ همیار بانوان سرپرست خانوار در خراسان رضوی

 ۹ گروه همیار بانوان سرپرست خانوار امروز مورخ ۱۹ بهمن‌ماه در سطح استان خراسان رضوی فعالیت خود را آغاز کردند.

در مراسم افتتاح این طرح که به صورت ویدئو کنفرانس و توسط علی محمد قادری، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و به طور همزمان در سه استان اصفهان، فارس و خراسان رضوی برگزار شد، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی اظهار داشت: از ابتدای اجرای این طرح در استان تعداد ۲۰۶ گروه همیار تشکیل و شروع به فعالیت نموده که ۱۲۶۸ نفر زن سرپرست خانوار در آنها عضویت دارند.

دکتر مسعود فیروزی ادامه داد: تنوع فعالیت این گروه‌ها بسیار زیاد  است. در این گروه‌ها  زنان سرپرست خانوار در زمینه‌های مختلف اجتماعی - اقتصادی از جمله : آژانس بانوان، حصیر بافی، آرایشگری، خدمات کامپیوتری، قالیبافی، مهد کودک، نانوایی و پخت نان سنتی، شیرینی پزی، بوجاری، پرورش قارچ و بلدرچین، تولید لحاف و تشک پشم شیشه، تولید روتختی، تولیدات چرمی و... فعالیت می‌نمایند که این امر علاوه بر افزایش خود باوری و اعتماد به نفس در آنان موجب اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی آنان گردیده است. در این بین، گروه‌های نانوایی و شیرینی پزی درآمد زایی بیشتری دارند.

وی افزود: از بین گروه‌ها، ۱۶گروه در سال ۹۸ و ۹۹ به دلیل شیوع بیماری کرونا غیرفعال شدند که در حال حاضر مجددا نسبت به احیاء آنها و جایگزینی مشاغل جدید اقدام گردیده است.

 ۹ گروه‌ همیار بانوان سرپرست خانوار در خراسان رضوی فعالیت خود را آغاز کردند

فیروزی خاطرنشان کرد: تعداد اعضای این گروه‌ها بین ۵ تا نهایتا ۱۲ نفر متغیر می‌باشد. پراکندگی گروه‌ها به‌نحوی است که در ۲۶ شهر از مجموع ۳۳ شهرستان، گروه همیار فعال است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه بهزیستی به‌منظور توانمندسازی گروه‌های همیار برای این افراد دوره‌های آموزشی بسیاری را برگزار می‌کند، گفت: آموزش‌های لازم در خصوص موضوعات بازاریابی و تأمین منابع مالی، آموزش مهارت‌های زندگی، کارگاه مهارت‌های بین سازمانی، تبلیغات و ابتکارات، چگونگی توزیع و روش‌های فروش، آشنایی با مفاهیم حسابداری، توزیع و روش‌های فروش و... برگزار گردیده است.

 ۹ گروه‌ همیار بانوان سرپرست خانوار در خراسان رضوی فعالیت خود را آغاز کردند

کد خبر 73485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد