افتتاح ۴  مرکز توانبخشی و بهره برداری از ساختمان جدید یک مرکز توانبخشی در خوزستان

در پنجمین روز از دهه مبارک فجر ،۴ مرکز توانبخشی معلولان و سالمندان در استان خوزستان افتتاح و ساختمان جدید یک مرکز توانبخشی در آبادان نیز به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان ،مهران کریمیان  مدیر کل بهزیستی استان روز یکشنبه ۱۶ بهمن ماه ، در آیین افتتاح مراکز توانبخشی  شهرستان آبادان عنوان کرد:این طرح‌ها شامل سه طرح در آبادان، یک طرح در دزفول و یک طرح در مسجدسلیمان است که ۵۰ میلیارد ریال برای بهسازی، نوسازی و تجهیز و آماده سازی  این مراکز هزینه شده و زمینه اشتغال برای ۳۰ نفر در این مراکز فراهم شده است.

کریمیان تصریح کرد:امروز در آبادان مرکز نگهداری از سالمندان بهشت اروندبا ظرفیت اسمی  ۵۰  نفر و مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی معلولین جسمی حرکتی التیام با ظرفیت اسمی ۵۰ نفر افتتاح  و همچنین ساختمان جدید مرکز توانبخشی  و نگهداری شبانه روزی معلولین ذهنی زیر ۱۴ سال فرشتگان با ظرفیت اسمی ۵۰ نفر  نیز به بهره برداری رسید و یک مرکز اتیسم در دزفول  با ظرفیت اسمی ۴۰نفر  و خانه کوچک معلولان ذهنی دختر بالای ۱۴ سال  در مسجد سلیمان با ظرفیت اسمی ۱۰ نفر نیز افتتاح شد.

وی افزود: مرکزآموزشی توانبخشی معلولان جسمی حرکتی التیام دارای  تجهیزات آموزشی ،توانبخشی، فیزیوتراپی، کاردرمانی ،گفتاردرمانی، روانشناسی، مددکاری وآموزش استفاده ازوسایل کمک توانبخشی آموزش پیشگیری و درمان زخم بستر است.

مدیر کل بهزیستی خوزستان ادامه داد: در سرای سالمندان بهشت اروند نیز خدمات  مراقبتی ،درمانی، آموزشی، کمک توانبخشی، کاردرمانی، فیزیوتراپی، گفتار درمانی و پیگیری درمان را به سالمندان ارائه می کنند.

کریمیان در ادامه گفت:مرکز اتیسم دزفول ،خدمات آموزشی ،توانبخشی و خانه کوچک معلولان ذهنی مسجدسلیمان نیز خدمات توانبخشی و مراقبتی به معلولان ارائه می کنند.

کد خبر 73300

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد