در رسانه | بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان بهزیستی گناباد پرداخت شد

گناباد-ایرنا- رییس اداره بهزیستی گناباد از پرداخت ۳۵۳ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به مددجویان زیر پوشش این اداره طی یک سال گذشته (دهه فجر سال قبل تاکنون) خبر داد.

علی آراسته روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت دهه فجر افزود: این تسهیلات حمایتی در بخشهای بهسازی و تعمیر و ودیعه مسکن، پرداخت کمکهای موردی برای رفع نیازهای جامعه هدف، تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی، مشوقهای بیمه ای به منظور ایجاد اشتغال مددجویان تحت پوشش و متقاضیان دارای شرایط پرداخت شد.

وی ادامه داد: از این میزان ۲۷۷ مورد تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ ۲۶۰ میلیارد ریال و مشوق های بیمه ای به مبلغ ۲ میلیارد ریال با هدف ایجاد اشتغال به ۱۷۸ نفر از متقاضیان اعطا شد.

رییس اداره بهزیستی گناباد یکی از اقدامات مهم در این مدت را پرداخت چهار میلیارد ریال برای پیشگیری از معلولیت ها و آسیبهای اجتماعی در شهرستان ذکر کرد.

آراسته مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در این بخش را حمایت از نیازمندان و معلولان و تصویب قوانین متعدد برای حمایت از این قشر، حمایت مادی و معنوی از سه هزار و ۲۰۰ خانوار تحت پوشش، پرداخت ۱۷ میلیارد ریال مستری به هزار و ۷۵۰ خانوار نیازمند، حمایت از توان یابان برای حرفه آموزی و ارایه خدمات گسترده توان بخشی و پزشکی در چهار مرکز به مددجویان تحت پوشش، ذکر کرد.

وی با اشاره به اقدامات مهم و اثر بخش در زمینه ساخت مسکن محرومان در دولت سیزدهم ادامه داد: از ابتدای این دولت تاکنون افزون بر ۳۴ میلیارد ریال کمک بلاعوض در این بخش به مددجویان بهزیستی پرداخت شد.

رییس اداره بهزیستی گناباد گفت: ۹۰ درصد از مددجویان بهزیستی و محرومان در شهرستان گناباد متقاضی مسکن بودند و گامهای موثر و امیدبخشی برای خانه دار شدن این قشر در دولت سیزدهم برداشته شده است.

آراسته افزود: از مجموع ۲ هزار و ۲۵۰ نفر از توان یابان تحت پوشش اداره بهزیستی گناباد، هزار و ۱۳ نفر در مجموع ماهانه چهار میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال مستمری دریافت می کنند و سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هم یارانه خرید خدمت بابت خدمات به شاغلان ۶ مرکز توان یابی در این شهرستان پرداخت می شود.

پنج هزار و ۵۰۰ مددجو زیر پوشش خدمات بهزیستی گناباد قرار دارند و ۱۳ مرکز خیریه برای جلب مشارکتهای مردمی تحت نظارت این اداره فعالیت دارد.

پنج کمپ ترک اعتیاد بانوان و مردان هم در گناباد واقع در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد فعال است.

کد خبر 73202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد