حضور مدیرکل بهزیستی و نماینده ولی فقیه در مرکز سالمندان فردوس بمناسبت روز پدر

نماینده ولی فقیه و مدیرکل بهزیستی استان در چهارمین روز از دهه مبارک فجر از مرکز سالمندان فردوس ویژه آقایان دیدن و روز پدر را به پدران مقیم مرکز تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد: حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیرحسینی، نماینده محترم ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یاسوج با همراهی  مدیرکل بهزیستی استان و رئیس اداره بهزیستی شهرستان بویراحمد ؛در چهارمین روز از آغاز دهه مبارک فجر و به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر؛ با سالمندان مرکز فردوس در شهر یاسوج دیدار و از آنها دلجویی کرد.

محمدکریم آریا؛ مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر یاسوج در این مرکز اظهار داشت: فعالیتهای این مرکز ، براساس یارانه ارسالی از سوی سازمان بهزیستی کشور تنظیم می شود و دارای ظرفیت 50 نفر می باشد که در حال حاضر 32 نفر سالمند مقیم  و 12 پرسنل دارد و آمار سالمندان آن بر حسب شرایط و موقعیت های مختلف کم و زیاد می گردد.

مدیرکل بهزیستی استان خطاب به نماینده ولی فقیه اظهار داشت: بهزیستی  تا جایی که بتواند به خدمت رسانی بهتر مراکز کمک می کند ولی به صراحت باید گفت این یارانه پاسخگوی نیازهای درمانی؛ بهداشتی و غذایی و حتی دستمزد پرسنل این مراکز با توجه به تورم شدید اقتصادی  نمی باشد و هم اکنون  حضور نماینده ولی فقیه را به فال نیک می گیریم تا از ظرفیت ایشان جهت هماهنگی  سایر دستگاه ها و شرکای کاری به منظور حمایت مستمر  از مراکز شبانه روزی بهزیستی استفاده گردد.

وی در پاسخ به سوال نماینده ولی فقیه درباره وضعیت حمایت های خیرین به مراکز بهزیستی گفت: متاسفانه وضعیت خوبی را از سوی خیرین استان در جهت کمک به  بهزیستی استان  شاهد نیستیم و امسال همان رشد 11 هزار درصدی در زمینه جلب و جذب مشارکتها در بهزیستی استان تنها بواسطه مدت زمان حضور اینجانب در سازمان مرکزی و وجود تعاملاتی است که در گذشته صورت گرفته بود.

ایشان افزودند: برای اولین بار  با پیگیری هایی که انجام شد، در نیمه اول سال 1401 توسط بسیج سازندگی سپاه تعداد 2000 بسته معیشتی  و در مرحله دوم 500 بسته کمکی دریافت و توزیع شد.  ولی با توجه به شرایط موجود، بهزیستی استان، نیاز به استمرار و افزایش هرچه بیشتر این خدمات  دارد.

نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شهر یاسوج  در گفتگو با خبرنگار شبکه خبر استانی حاضر در مرکز سالمندان گفت: امروز بمناسبت ولادت با سعادت حضرت علی(ع)، جهت حضور یافتن و تکریم پدران بزرگواری که در مرکز سالمندان فردوس تحت مراقبت هستند  حضور یافتیم و مشخص شد ، تعدادی از پدران  دارای  معلولیت ذهنی بوده و برخی هم  بواسطه پیری دچار مشکل شدند که  هزینه نگهداری آنها به نسبت یارانه ای که پرداخت می گردد بسیار بالاتر است و نباید بهزیستی را در این راه تنها گذاشت.

سید نصیر حسینی افزودند: با گله ها ی پدران سالخورده این مرکز متوجه شدیم بسیاری از خانواده ها از عزیزان خود در این مرکز توجه چندانی ندارند و بسیار مایه تاسف است که افرادی پدران خود را در این وضع و بدون سرکشی و کمک رها می کنند و جدا از خشم خداوند، زمانی خواهد رسید که  فرزندان آنان به همین شکل با آنان برخورد خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان، حجت الاسلام والمسلمین سید نصیرحسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج ضمن دلجویی از پدران مقیم در مرکز سالمندان، کمک های دولت به مراکز را کافی ندانست و از مردم، خیرین  و سایر دستگاه های خدمت رسان  استان، درخواست کرد برای رسیدگی به این مراکز، که هزینه های درمانی و بهداشتی و معیشتی بسیار بالایی دارند، توجه و کمک بیشتری نشان دهند.

کد خبر 73165

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد