پرداخت مستمری به بیش از ۷۵ هزار نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ضمن تبریک به‌مناسبت فرارسیدن ایام دهه فجر با بیان اینکه پایبندی جمهوری اسلامی ایران در زمینه رسیدگی به امور معلولین بسیار زیاد است، گفت: در سال های اخیر نیز تحولات مثبت و موثری در خصوص حمایت از حقوق معلولان در نظام حقوقی ایران صورت گرفته است.

دکتر مسعود فیروزی با بیان اینکه بیش از ۷۵ هزار نفر از افراد دارای معلولیتِ تحت پوشش بهزیستیِ استان خراسان رضوی ماهیانه مستمری دریافت می‌کنند، گفت: هدف از پرداخت مستمری، تشویق خانواده‌ها به نگهداری از معلولین در خانواده و برخورداری افراد دارای معلولیت از کانون گرم خانواده می‌باشد. خوشبختانه امسال مبلغ مستمری مددجویان ۵۰درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود:یکی از مهم‌ترین حمایت‌های بهزیستی از خانواده‌هایِ افراد دارای معلولیت، پرداخت مستمری است. به افراد دارای معلولیت با شدت شدید، علاوه بر مستمری، حق پرستاری نیز پرداخت می‌گردد. پرداخت هزینه درمانی، هزینه ایاب و ذهاب، تامین صد درصد هزینه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی،پرداخت مبالغ بلاعوض برای مناسب‌سازی منزل و خودرو، کمک هزینه خرید تجهیزات توانبخشی و پرداخت یارانه به مراکزی که برخی معلولان مستمند در آن نگهداری می‌شوند، بخش دیگری از این خدمات است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه خوشبختانه در سال‌جاری مبلغ حق پرستاری از یک میلیون تومان به یک میلیون و پانصد هزار تومان افزایش یافته است، گفت: حدود ۲۰۰۰ نفر از توانخواهان از حق پرستاری افراد ضایعه نخاعی و ۳۰۰۰ نفر از توانخواهان نیز از حق پرستاری خانواده محور به‌منظور تامین قسمتی از نیازهای درمانی و پوشش بخشی از مخارج سنگین نگهداری از افراد دارای معلولیت شدید و بسیار شدید، بهره‌مند می‌شوند. همانطور که گفته شد این افراد از حق پرستاری و مستمری به‌صورت توامان بهره‌مند می‌شوند.

فیروزی افزود: اختصاص بیش از ۱۴ میلیارد تومان از ابتدای سال‌جاری تاکنون توسط بهزیستی استان خراسان رضوی جهت ارائه تجهیزات توانبخشی به افراد دارای معلولیت در راستای افزایش استقلال آنها نیز از اقدامات شاخصِ انجام گرفته در حوزه توانبخشی می‌باشد.

کد خبر 73162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد