کاردر روابط عمومی کار دلی و بی زمان و مکان است

کارشناس مسئول حوزه خبرروابط عمومی و امور بین الملل بهزیستی کشوربا حضوردرگردهمایی مسئولین روابط عمومی های بهزیستی استان تهران در سخنانی کوتاه  کار روابط عمومی را کار دلی، بی زمان و مکان برشمرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران: جعفر شربیانی کارشناس مسئول حوزه خبرروابط عمومی و امور بین الملل بهزیستی کشوربا حضور در گردهمایی مسئولین و کارشناسان روابط عمومی های بهزیستی استان تهران که در محل سالن اجتماعات  این اداره کل در آستانه فرارسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ایران برگزار شد در سخنانی کوتاه خطاب یه شرکت کنندگان در گرد همایی بیان داشت : لازمه کار در روابط عمومی عشق به روابط عمومی و موضوعات آن و کار در این نهاد کار دلی، بی زمان و مکان است.

شربیانی ادامه داد: با توجه به گستردگی و کثرت جمعیت گروه ها و جامعه هدف بهزیستی استان تهران که یکی از اصلی ترین تفاوت ها و وجه تمایز با دیگر استان ها است از طرفی تعدد دیگر مسئولیت هایی که برخی از روابط عمومی ها در شهرستان ها ی استان  بغیر از کار روابط عمومی دارند کار در روابط عمومی استان تهران کمی دشوار ترو مستلزم داشتن "علاقه وافر" و صرفا نباید از منظر کار اداری وروتین دیده شود، "زمان و مکان" خاصی ندارد و نمی توان زمان و مکان خاصی   برای آن قائل شد. البته بحمدالله تاکنون کار ها بخوبی پیش رفته است وفعالیت های بهزیستی استان تهران در سطح کشور به خوبی دیده می شود.

وی تاکید و تصریح نمود: اگر روابط عمومی ها بخواهند دارای نقش محوری در فرایند تصمیم گیری سازمان باشند باید همگام با پیشرفت های علم و تکنولوژی زمینه و بستری مناسب را جهت ارتقاء توانمندی ها و فعالیت های خود فراهم کنند. بروز باشند و خلاقیت و نوآوری  را سرلوح کار خود قرار دهند. خلاقیت و نوآوری برای ماندگاری هر سازمانی لازم است و در طی زمان، سازمان های غیر خلاق از صحنه محو می شوند و اگر چه چنین سازمانی ممکن است در عملیاتی که در یک مقطع از عمر خود درگیر آن است، موفق باشد ولی سرانجام مجبور به تعطیل یا تغییر سیستم خواهدشد. بنابراین برای ماندگاری سازمان ها و اینکه بتوانند در عصر تغییرات موفق عمل کنند سه عامل: برنامه ریزی، فرهنگ سازمانی و ساختار سازمانی باید مورد توجه قرار گیرد.

میزان  نفوذ روابط عمومی در سازمان و موفقیت آن  بسته به تخصص روابط عمومی دارد و باید از ایده ها و افکار افراد در سازمان برای پیش بینی آینده مطلوب و حل مسئله استفاده کرد و بتوان بین ایده‌ها، افکار و عقاید موجود در سازمان یک ارتباط و هماهنگی ایجاد کرد

مدیر حوزه خبر روابط عمومی سازمان با اشاره به شعائر فعلی سازمان: " شفافیت سازی" " مردمی سازی"" هوشمند سازی" و " کارآمدی ابزارداشت: مهمترین عامل موفقیت، برقراری ارتباط مبتنی بر اعتماد است. انتشار خبر در سطح وسیع تنها راهکار نیست، اما برقرای ارتباط صادقانه و شناخت کافی از موضوعات و نیازها بسیار تاثیرگذار است. تبیین موضوعات و اقدامات سازمان برای مخاطب بایستی سرلوحه کار ها قرار گیرد چراکه عموم از آنچه برای ما عادی و روتین شده بی خبر هستند نبایستی متصور شد چون ما می دانیم پس مردم هم از رویدادها و موضوعات سازمان با خبر هستند و عادی پنداری شود. و در بحث اطلاع راسانی با تشریک مساعی و رایزنی با سایرسازمانهای استانی و موسسات غیر دولتی وتعاملاتی که لازم برقرار شود می توان از مساعدت ایشان در پیشبرد امور بهره برد.

کد خبر 73130

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد