حضور کارکنان بهزیستی استان کرمان در اولین نماز جمعه دهه فجر

کارکنان بهزیستی استان کرمان در اولین جمعه مصادف با چهل وچهارمین دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور خود در نماز جمعه با آرمان‌های انقلاب تجدید بیعت کردند

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان مسئولین وکارکنان اداره کل بهزیستی استان کرمان در اولین جمعه مصادف با چهل و چهارمین دهه مبارک فجر ضمن شرکت در نماز جمعه ، با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند

در خطبه های نماز جمعه این هفته حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: یکی از دستاورد انقلاب اسلامی، تولد نهادهای مقدسی چون سپاه پاسداران قدرتمند، وظیفه شناس و مجاهد فی سبیل الله است.
وی اظهار داشت: سپاه پاسداران کانون تربیت مردان بزرگ و بزرگوار در تاریخ است.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: سپاه سرداران و فرماندهان عالی رتبه ای را در دوران دفاع مقدس تربیت کرد و تحویل کشور داد که نمونه های آن را در صدر اسلام می‌بینیم.

وی با بیان اینکه معلوم است به سپاه پاسداران که سند پاکی و طهارت آن شهیدان عزیز و عظیم الشانی مانند سردار دلها است، اهانت می کنند.

وی گفت: آنها که در جبهه خباثت و علیه پاکی قرار دارند همان ناپاکانی هستند که به سپاه اهانت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی گفت: ملت ایران سالها قبل در چنین روزهایی هنگامه ای به پا کردند و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.

امام جمعه کرمان افزود: مردم، انقلابی بزرگ را در دنیای پرتلاطم امروز به پیروزی رساند که دستاوردهای فراوانی دارد.

وی گفت: یکی از این دستاوردهای انقلاب اسلامی این است که انقلاب موفق شد توده های مردم را در رکاب امام بسیج کند.

وی با تاکید بر اینکه بعد از حضرات معصومین (ع)، انبیا الهی و ائمه هدی، انقلابی با این حجم و قداست در جامعه اسلامی سراغ نداریم ادامه داد: دهها و صدها انقلاب در دنیا اتفاق افتاده اما هیچ کدام به گرد این انقلاب نمی رسد زیرا صاحب این انقلاب مردم فهیم، عزیز و عظیم الشان کشور ایران هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: مردمی که در انقلاب تصمیم ساز و هم تصمیم گیر هستند و مردم موفق شدند دوران تاریک منتهی به انقلاب را پایان بدهند و تبدیل به دورانی شکوهمند کنند

وی گفت: مردم موفق شدند عبودیت شیطان را در هم بشکنند و جامعه را به درگاه مقدس عبودیت خدا وارد کنند لذا صاحب این انقلاب مردم هستند و خودشان پای انقلاب ایستاده اند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اظهار داشت: شان مردم این است که در معیشت دغدغه نداشته باشند و این وظیفه دولتمردان است لذا باید هر طور که می توانند کمک کنند تا این مردم عظیم الشان در معیشت مشکلی نداشته باشند.

وی بیان کرد: دستاورد دیگر انقلاب، استقلال این کشور است لذا کشوری که ۲ قرن قدرتها در آن تاخت و تاز می کردند و استقلال آن مورد هجمه قرار گرفته بود به طوری که سران سه کشور بدون اجازه از حاکمان وقت وارد این کشور شدند و جلسات در اینجا برگزار کردند و ملاقات به شاه مملکت ندادند، تحقیرها و اهانت را در تاریخ به آن را به اوج رساندند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: این کشور استقلال خود را در انقلاب اسلامی پیدا کرد و انقلاب اصالت را به ایران مقتدر در سایه اسلام برگرداند.

وی بستر اجرایی شدن احکام الهی در مملکت را یکی دیگر از دستاورد های انقلاب در کشور عنوان کرد و افزود: بدون شک در این کره خاکی هیچ کشوری غیر ایران در سایه انقلاب اسلامی نمی تواند ادعا کند که احکام اسلامی را کامل پیدا می کند اما این کشور توفیق پیدا کرد در جنگ تمام عیار سوسیالیسم و لیبرالیسم که هر دو در یک نقطه مشترک بودند و آن انقطاع از وحی و احکام بود، توانست بستری پیاده کند که احکام الهی در این کشور پیاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی همچنین به فضایل شخصیتی امام علی (ع) اشاره و تصریح کرد: گرچه در دوران کوتاهی از عمر ایشان گروهی تلاش کردند که شخصیت والای وی را از مردم پنهان کنند اما نتوانستند چراکه شخصیت این امام عزیز به گونه ای است که تمام خلق به ایشان شناخت کامل پیدا کرده اند.

وی با بیان اینکه در آستانه ولادت با سعادت حضرت علی (ع) قرار داریم گفت: حق مطلب این است در وصف این امام عظیم الشان صحبت کنیم.

امام جمعه کرمان افزود: گروهی در بخشی از عمر ایشان تلاش کردند، شخصیت امام علی (ع) پنهان بماند اما علیرغم این تلاش ها شخصیت حضرت علی مانند خورشیدی در جهان نورافشانی کرد.

وی به تاثیرگذاری شخصیت امام علی (ع) بر روی افراد مختلف مسلمان و غیرمسلمان اشاره و تصریح کرد: شخصیت های غیرمسلمان زیادی در مورد شخصیت ایشان کتاب نوشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی افزود: شخصیت حضرت علی (ع) در طول تاریخ به عنوان محور گفتمان عدالت و انسانیت معرفی شده و اول شخص عالم بشریت حضرت محمد (ص) خودش را شهر علم و علی را در ورود آن شهر معرفی می کند یعنی هر کس می خواهد به اقیانوس علم من وصل شود باید از دریای امیرالمومنان علی (ع) عبور کند.
وی با بیان اینکه افکار و اندیشه های بلند حضرت علی تا آنجاست که در حراست از بیت المال فرمود هر جا بیت المال باشد آن را پس خواهم گرفت.

امام جمعه کرمان اظهار داشت: توصیه امام علی به همه والیان در تاریخ بشریت این است که حاکمان در دفاع از عدالت استقامت کنند و توده مردم را با اجرای عدالت به دین خوش بین کنند.

وی افزود: حضرت علی (ع) به حاکمان می فرمایند آنقدر در برابر مردم متواضع باش که هیچ وقت اهل ظلم و ستم به حاکم طمع نورزند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تاکید کرد: حضرت علی (ع) خطاب به حاکمانی که در تاریخ قدرت پیدا می کنند می فرمایند، حواستان را جمع کنید که به مردم ظلم نکنید زیرا کسی که به بندگان خدا ستم کند خدا در برابر او قرار گرفته و آن فرد اعلام جنگ با خدا کرده است.

وی تصریح کرد: امام علی (ع) در یک دستور اخلاقی جامعه را به چند گروه تقسیم می کند که گروهی همان هایی هستند که فساد و ظلم نمی کنند و این به دلیل‌ آن است که شمشیر آنها کند است و به دلیل ناتوانی و نبود قدرت است اما اگر قدرت پیدا کنند معلوم نیست ظلم نکنند.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: گروه دیگر شمشیرهایشان در طلب به مردم تیز است و علنی ظلم می کنند و ابایی در ظلم ندارند.

وی اظهار داشت: گروه سوم نیز آنهایی هستند که آخرت را فدای دنیا کرده اند و با ظاهر آخرت گرا دنبال دنیا هستند ریا و سو استفاده از دین می کنند با قیافه حق به جانب می آیند اما اینطور نیست.

وی تاکید کرد: اما گروه دیگر مردان حق هستند آنها چشم بر روی غیر خدا بسته اند شب ها از ترس خدا اشک هایشان جاری است و دنیا بر آنها تاثیری ندارد.

کد خبر 73041

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد