در رسانه | بیش‌از ۳۱میلیارد تومان کمک‌های مردم جذب بهزیستی استان شد

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: بالغ بر ۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مشارکت‌های مردمی توسط اداره کل بهزیستی قزوین از ابتدای دولت سیزدهم جمع‌آوری شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: بالغ بر ۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مشارکت‌های مردمی توسط اداره کل بهزیستی قزوین از ابتدای دولت سیزدهم جمع‌آوری شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، نشست خبری مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اصحاب رسانه امروز با موضوع تشریح اقدامات و دستاوردهای بهزیستی استان در دولت مردمی سیزدهم در سالن جلسات این اداره برگزار شد.

علی دهباشی‌پور در این نشست اظهار کرد: اولویت‌ دستگاه‌های اجرایی و دولتی از جمله بهزیستی موضوع اشتغالزایی است که در این راستا تمام توان خود را برای اشتغال مددجویان به کار خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: اصحاب رسانه و مطبوعات باید مجاری درست مطالبه‌گری را برای مردم باز کنند تا هیچکس اجازه سوءاستفاده را نداشته باشد.

مدیرکل  بهزیستی استان خاطرنشان کرد: خوشبختانه اداره کل بهزیستی استان قزوین در حوزه اشتغال اعتبار خوبی تحت عنوان تسهیلات دریافت کرده که نسبت به سال گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده است.

وی افزود: این اعتبارات از ۳۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۱۲۵میلیارد تومان در سال جاری رسیده که تاکنون ۹۸درصد آن محقق شده و سازمان بهزیستی استان قزوین سهم ۱۰۸درصدی در ایجاد اشتغال داشته است.
 

فراهم آوردن شرایط کسب درآمد مددجویان از انرژی خورشیدی
 

این مسئول با اشاره به طرح سازمان بهزیستی مبنی بر استفاده و نصب پنل خورشیدی توسط مددجویان در منازل شخصی و کسب درآمد آنها، تصریح کرد: بنا شد ۳۰ هزار پنل خورشیدی برای نصب در منازل مسکونی مددجویانی توزیع شود.

دهباشی‌پورادامه داد: باتوجه به اینکه برخی افراد مددجو مستاجر بوده و شرایط لازم را جهت نصب پنل ندارند، در شهرک انرژی در قالب سهام به آنها تعلق می‌گیرد که یکهزار و ۵۰۰ مددجو با هزینه ۱۰۰ هزار تومانی توانستند سرمایه‌گذاری کنند و هریک از مددجویان ۵ کیلو وات سهم دارند.

مدیرکل بهزیستی قزوین در ادامه یادآور شد:  شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارتقاء تجهیزات توانبخشی در استان پای کار آمده‌اند و در این راستا طرحی به یک سرمایه‌گذار خارجی در حوزه توانبخشی، به شرط انتقال تکنولوژی واگذار کردیم ‌که امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی به تحقق برسد.

دهباشی‌پور بیان کرد: ساخت ویلچر، عصا، تشکچه مقاوم و بالابرهای تخصصی و ساخت باتری سمعک از اقلام مورد هدف ما است که تلاش می‌شود با دانش‌بنیان‌سازی آن‌ها و حمایت سایر دستگاه‌های اجرایی آن در استان به تولید برسانیم.

وی ادامه داد: اعتبارات جاری و عمرانی بهزیستی استان در سال گذشته ۳۴ میلیارد تومان بود که در انتهای سال ۴۰ میلیارد تومان تخصیص داده شد و برآورد اولیه برای سال جاری ۳۸ میلیارد تومان بوده که تاکنون جذب شده است و تا پایان سال ممکن است به ۴۸ میلیارد تومان برسد.

این مسئول یادآور شد: سه هزار و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار پروژه عمرانی در سال گذشته بوده که در سال جاری این اعتبارات به ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است.

دهباشی پور با بیان اینکه برآورد اولیه ما برای درآمد اختصاصی ۱۶۷ میلیون بوده است، افزود: درآمد اختصاصی سازمان از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۹۰ میلیون تومان بوده است، همچنین امسال بالغ بر ۵۷ میلیارد تومان اعتبار ملی در حوزه‌های معاونت این اداره کل اخذ شده که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به احداث مرکز جامع توانبخشی بهزیستی قزوین تصریح کرد: فاز یک مرکز توانبخشی بهزیستی قزوین مربوط به ساختمان اداری این اداره در شهرک مینودر از پروژه‌هایی است که تنها ۲۵ درصد آن باقی مانده و تاکنون ۹۵ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است که امیدواریم این فاز تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

دهباشی‌پور اظهار کرد: فاز دوم مرکز جامع توانبخشی استان که با هدف توانبخشی و خدمت به روشن‌دلان، وقف شده است در سال ۱۴۰۲ با کمک بسیج مستضعفین به بهره‌برداری خواهد رسید.

این مسئول تصریح کرد: افتتاح مرکز مشاوره زندگی زیبا و مرکز نوا،  افتتاح چهار پایگاه خدمات اجتماعی و ایجاد فضای صادراتی برای سه گروه همیار از دیگر اقدامات ما در ایام دهه مبارک فجرخواهد بود.


ثبت نام ۷۱۷ مددجوی بهزیستی در مسکن ملی

وی با اشاره به اینکه  ۷۱۷ نفر در مسکن ملی ثبت نام کردند عنوان کرد: طبق دستور رئیس جمهور تا تعیین و تکلیف شدن وضعیت مسکن ملی مددجویان بهزیستی هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد و هیچ مددجویی نباید از لیست حذف شود.

دهباشی‌پور با بیان اینکه در حوزه مسکن روستایی مهمترین مسئله مربوط به تامین زمین است، افزود: در حوزه مسکن روستایی نیز از دهیاری‌ها و شوراها و منابع طبیعی برای تأمین زمین کمک گرفته‌ایم تا در حداقل زمان ممکن مددجویان ساکن در روستا بتوانند صاحب خانه شوند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: بالغ بر ۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مشارکت‌های مردمی توسط اداره کل بهزیستی قزوین از ابتدای دولت سیزدهم جمع‌آوری شده است.

وی تصریح کرد: همچنین ۶۰ مورد کمک هزینه ازدواج تا سقف پنج میلیون و ۶۸ مورد لوازم ضروری زندگی به مبلغ ۵۴۰ میلیون تومان به جامعه هدف ارائه شده است.
این مسئول تاکید کرد: ۲۸۸ مراکز فعال، ۵۱ مرکز توانبخشی و ۱۷ مجتمع خدماتی و ۵۳ مرکز مثبت زندگی در استان قزوین فعالیت دارند که به جامعه هدف بهزیستی خدمت ارائه می‌کنند.

فراهم کردن شرایط خوداشتغالی برای ۸۴ مددجو

مدیرکل بهزیستی استان ایجاد شرایط خوداشتغالی برای ۸۴ نفر را از دیگر اقدامات بهزیستی استان قزوین در دولت سیزدهم نام برد و افزود: پرداخت وام خوداشتغالی طبق تبصره ۱۸ به ارزش بیش از ۹۷ میلیارد، ایجاد اشتغال طبق تبصره ۱۶ به ارزش بیش از ۲ میلیارد از دیگر تعهدات این سازمان در سال جاری بوده است.

وی گفت: در حوزه زنان سرپرست خانوار، این اداره کل بهزیستی ۶ هزار و ۵۵۳ مددجو تحت پوشش دارد که شامل زنان بی‌همسر، از کار افتاده، مطلقه و خودسرپرست هستند.

مدیرکل بهزیستی خاطرنشان کرد: ۶۱۰ خانواده چندقلو از خدمات بهزیستی بهره می‌برند که از این تعداد یک خانواده چهارقلو، ۵۳ خانواده سه قلو و ۵۲۲ خانوده دارای فرزند دو قلو هستند.

دهباشی‌پور در پایان گفت: تاکنون بیش از ۱۷ هزار مورد اورژانس اجتماعی، ۳۳۶ مداخله نگهداری و بیش از هفت هزار خدمت‌رسانی توسط سامانه ۱۲۳ گزارش شده است و در حوزه اجتماعی ۱۱ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و بیش از ۸۰۰ کمک موردی در این حوزه انجام شده است.

کد خبر 72944

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد