در رسانه | ۹۸ درصد اعتبارات اشتغالزایی مددجویان بهزیستی قزوین محقق شد

قزوین - ایرنا- مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: امسال ۱۲۵ میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان اختصاص یافت که تاکنون ۹۸ درصد تحقق یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی دهباشی پور روز سه شنبه در نشست خبری تشریح اقدامات و دستاوردهای بهزیستی استان فزوین افزود: رویکرد بهزیستی در دولت سیزدهم توجه به اشتغال، مسکن و معیشت مددجویان بوده و در این زمینه طی ماه‌های اخیر اقدامات موثری صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های بهزیستی استان قزوین توانمندسازی مددجویان است و مهم‌ترین عامل در توانمندسازی نیز ایجاد اشتغال به شمار می رود.

دهباشی پور تصریح کرد: اعتبارات بهزیستی قزوین سال گذشته در حوزه اشتغال ۳۵ میلیارد تومان بود که این میزان برای سال جاری به ۱۲۵ میلیارد تومان رسید که از افزایش چشمگیری برخوردار بود.

وی ادامه داد: بهزیستی استان قزوین متعهد است تا پایان سال جاری برای ی کهزار و ۲۵۲ مددجو شغل ایجاد کند.

این مسوول تأکید کرد: اعتبار تخصیص‌یافته در راستای اشتغال مددجویان از محل تسهیلات خوداشتغالی و اعتبارات تخصیصی استان بند ب تامین شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اینکه دنبال اشتغال با ثبات و دانش‌بنیان برای مددجویان هستیم،افزود: یکی از موضوعاتی که برای درآمدزایی مددجویان تحت پوشش در نظر گرفته شده فعالیت در زمینه پنل‌های خورشیدی و تولید برق است.

دهباشی پور اظهار کرد: مددجویان بهزیستی امکان اشتغالزایی از طریق تولید انرژی از طریق نیروگاه های خورشیدی خانگی را دارا می باشند و مقرر شده برای ۳۰ هزار مددجو در کشور از این طریق درآمدزایی ایجاد شود که تلاش داریم تا استان قزوین نیز سهم مناسبی در این رابطه داشته باشد.

این مسوول گفت: در شهرک انرژی خورشیدی که به زودی عملیات احداث آن در استان کلید می خورد نیز مددجویان بهزیستی قزوین با حمایت خیران امکان سرمایه گذاری دارند و برای هر مددجو پنج کیلو وات سهم درنظر گرفته شده و هزار و ۵۰۰ مددجو از این طریق می توانند سهام دار شوند.

مدیرکل بهزیستی قزوین با اشاره اقدامات حوزه توانبخشی گفت: ساخت ویلچر، عصا، تشک و بالابرهای تخصصی و باتری سمعک از اقلام مورد هدف ماست که تلاش می‌شود با دانش‌بنیان‌سازی آن‌ها و حمایت سایر دستگاه‌های اجرایی تولید آن در استان کلید بخورد.

وی همچنین از رشد ۲ برابری اعتبارات عمرانی بهزیستی قزوین خبر داد و اضافه کرد: سال گذشته اعتبارات عمرانی این اداره کل سه میلیارد تومان بود که امسال به بیش از ۶ میلیارد تومان رسیده و از رشد چشمگیری برخوردار است .

دهباشی پور، درآمد اختصاصی سازمان بهزیستی از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۹۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: همچنین در سال جاری حدود ۵۷ میلیارد تومان اعتبار ملی در حوزه‌های معاونت این اداره کل جذب شده است.

وی با اشاره به احداث مرکز جامع توانبخشی بهزیستی قزوین افزود: فاز یک مرکز توانبخشی بهزیستی قزوین، واقع در شهرک مینودر از پروژه‌هایی است که این اداره کل در دست اجرا دارد و تاکنون ۹۵ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و امیدواریم این فاز تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 72934

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد