در رسانه  | قانون استخدام معلولان در دستگاه‌هایی اجرایی استان قزوین اجرا نمی‌شود

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: میزان اجرای قانون استخدام معلولان یعنی اختصاص ۳ درصد از سهمیه استخدام دستگاه‌های اجرایی به معلولان در استان قزوین کمتر از ۲۵ درصد است و در اغلب موارد این قانون اجرا نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علی دهباشی‌پور بعد از ظهر امروز در نشست با اهالی رسانه استان قزوین که در سالن جلسات اداره‌کل بهزیستی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در دولت سیزدهم ۵۳۲ واحد مسکونی به مجموعه مددجویان بهزیستی به ویژه معلولان واگذار کردیم و مجموع جذب مشارکت‌های مردمی به ۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۶۰ فقره کمک‌هزینه ازدواج و تهیه جهیزیه و ۶۸ فقره کمک‌هزینه تأمین لوازم خانگی به مددجویان بهزیستی پرداخت کردیم، گفت: در حال حاضر ۱۴۶ فرزند تحت پوشش بهزیستی داریم که توسط خیران حمایت می‌شوند.  

دهباشی‌پور اضافه کرد: در دولت سیزدهم مجموع مراکز خدمات بهزیستی به ۲۸۲ مرکز رسیده است که شامل ۱۰ مرکز اختصاصی خدمات اجتماعی، ۵۱ مرکز توان‌بخشی، ۸۵ مرکز پیشگیری از اعتیاد، ۱۷ مجتمع خدماتی، ۵۳ مرکز مثبت زندگی و ۶۶ مؤسسه غیردولتی است. همچنین در دولت سیزدهم ۱۸ موافقت اصولی برای راه‌اندازی مراکز غیردولتی، ۴۰ پروانه فعالیت و ۱۳ پروانه تاسیس مؤسسات خیریه صادر کردیم. 

وی ادامه داد: در حوزه خوداشتغالی از محل اعتبارات صندوق کارآفرینی امید برای ۸۴ نفر ایجاد اشتغال کردیم و ۹۷ میلیارد تومان به این افراد تسهیلات اشتغال پرداخت کردیم.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین درباره وضعیت پرداخت تسهیلات اشتغال تبصره ۱۶ گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۱۲۵ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ به بهزیستی استان قزوین تخصیص داده شده که ۱۰۶ میلیارد تومان از این اعتبارات محقق شده است. در همین راستا ۷۵۷ نفر را برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی کردیم که ۶۰۰ نفر از این مددجویان موفق به دریافت تسهیلات اشتغال تبصره ۱۶ شدند.

دهباشی‌پور افزود: در دولت سیزدهم ۶ هزار و ۵۵۳ نفر از زنان سرپرست خانوار، ۱۳۵۸ نفر از زنانی که همسران آنها فوت شده، ۱۴۴۳ نفر فرد ازکارافتاده، ۳ هزار و ۴۵۲ نفر بانوی مطلقه و ۲۲۰ نفر زن خودسرپرست را تحت پوشش معاونت اجتماعی بهزیستی استان قرار دادیم.

وی ادامه داد: در حوزه چندقلویی‌ها ۶۱۰ خانواده را تحت پوشش قرار دادیم که شامل ۵۵۰ خانواده دارای دوقلو، ۵۹ خانواده دارای ۳ قلو و یک خانواده دارای ۴ قلو را تحت پوشش قرار دادیم. به هر خانواده دارای سه‌قلو یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در ماه و به هر خانواده دارای دوقلو یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم درباره میزان اجرای قانون استخدام معلولان در دستگاه‌های اجرایی گفت: میزان اجرای قانون استخدام معلولان یعنی اختصاص ۳ درصد از سهمیه استخدام دستگاه‌های اجرایی به معلولان در استان قزوین کمتر از ۲۵ درصد است و در ۷۵ درصد موارد این قانون اجرا نمی‌شود.

دهباشی‌پور افزود: در واقع در آزمون‌های استخدامی سهمیه ۳ درصدی استخدام معلولان را به مشاغلی اختصاص می‌دهند که کار در این مشاغل متناسب با ویژگی‌های معلولان نیست. برای نمونه در آزمون استخدامی امسال سهمیه استخدام معلولان را به جای اختصاص به آموزش و پرورش استثنایی به آموزش و پرورش عادی اختصاص داده بودند که در نهایت معلولان ما در مرحله گزینش رد شدند.

کد خبر 72930

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد