در رسانه | افتتاح مرکز جامع توانبخشی در سال جاری

قزوین- مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت:مرکز جامع توانبخشی با اعتبار ۹۵ میلیارد تأسیس شده است که ۲۵ درصد پروژه باقی مانده است و احتمال اینکه فاز اول این پروژه در دهه فجر افتتاح شود وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی دهباشی‌پور در نشست خبری تشریح اقدامات و دستاوردهای بهزیستی استان قزوین که بعد از ظهر سه‌شنبه در سالن جلسات شهید سلیمانی اداره کل بهزیستی برگزار شد اظهار کرد: یکی از اقدامات دولت تلاش برای تأمین هزینه درمان رایگان بود اما در این میان شاهد آن بودیم شرکت‌های تولید دارو یا افراد مرتبط با این حوزه همکاری ندارند و در کار دولت مانع ایجاد می‌کنند.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: اگر اصحاب رسانه مجرای مطالبه گری را باز می‌کردند کسی فرصت حرکت خارج از جریان را پیدا نمی‌کرد.

وی افزود: در حوزه اشتغال اعتبار خوبی توسط مجموعه دستگاه در حوزه تسهیلات دریافت شد که اعتبار تسهیلات ما در سال گذشته ۳۵ میلیارد و در سال جاری ۱۲۵ میلیارد تومان مصوب شد و ۹۸ درصد تخصیص‌های سال جاری انجام شده است.

این مسئول ابراز کرد: تعهد استان و سازمان بهزیستی در حوزه اشتغال منوط بر این است که مددجویان به عنوان نیرو در خانه خورشیدی مشغول فعالیت شوند که در این راستا بنا شد ۳۰ هزار واحد برای مددجویانی که در سطح کل کشور دارای مسکن شخصی هستند یا می‌توانند از مسکن اشنایان استفاده کنند از این حوزه درآمد زایی کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر باتوجه به اینکه برخی افراد مستأجر بوده و شرایط لازم را دارا نیستند در شهرک انرژی به عنوان سرمایه گذار حضور داشته باشند که در این راستا به ما ظرفیت داده شد که حداقل دو ظرفیت سه مگاواتی به بهزیستی تعلق بگیرد و در استانداری نیز، این طرح به عنوان شرکت تعاونی به بهزیستی داده شد که قابلیت دراختیار گرفتن بخش خصوصی را ندارد و میزان سهام قابل عرضه با هر میزان سرمایه برای مددجویان ۵ درصد است.

این مسئول با تاکید بر اینکه اقدامات لازم برای شهرک خورشیدی از سال آینده آغاز می‌شود عنوان کرد: هزار و ۵۰۰ مددجو با هزینه ۱۰۰ هزار تومان در این بخش سرمایه گذاری می‌کنند که این هزینه نیز توسط خیرین تأمین می‌شود و هریک از مددجویان ۵ کیلووات سهم دارند.

وی تصریح کرد: در تلاشیم تا با همکاری سایر سازمان‌ها بتوانیم تجهیزات پیشرفته‌تری از جمله ویلچر، تشک و عصا را به خط تولید رسانده و در اختیار مددجویان قرار دهیم که پیش بینی ما در این حوزه پنج خط تولید است.

این مسئول با بیان اینکه در سال جاری افزایش حقوق انجام شده است ادامه داد: در حوزه اعتبارات جاری سال گدشته بودجه ۳۴ میلیارد تومان بود که انتهای سال ۴۰ میلیارد تومان تخصیص داده شد برآورد اولیه سال جاری نیز ۳۸ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۳۸ میلیارد جذب شده است و تا پایان سال ممکن است به ۴۸ میلیارد تومان برسد.

وی افزود: ۳ هزار و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار پروژه عمرانی در سال گذشته بوده که در سال جاری به ۶ میلیارد و ۶۰۰ رسید.

دهباشی پور عنوان کرد: برآورد برای درآمد اختصاصی ۱۶۷ میلیون بود که در سال جاری تا پایان سال ۲۹۰ میلیون تومان جذب درآمد اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: ابلاغی سال گذشته برای معاونت‌های اختصاصی مختلف ۲۸ میلیارد بود که سال گذشته در اسفند تخصیص داده شد و اعتبار سال جاری نیز ۵۷ میلیارد بوده که تاکنون ۷۰ درصد اعتبار انجام شده و نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.

این مسئول بیان کرد: مرکز جامع توانبخشی با اعتبار ۹۵ میلیارد تأسیس شده است که ۲۵ درصد پروژه باقی مانده است و احتمال اینکه فاز اول این پروژه در دهه فجر افتتاح شود وجود دارد.

وی افزود: فاز دوم این پروژه که شامل بخش آموزشی برای نابینایان و ناشنوایان می‌شود و جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان بوده است سال آینده افتتاح خواهد شد که در نظر داریم برای کاهش هزینه رفت و آمد مددجویانی که خارج از شهر سکونت دارند سوییت‌هایی برای اسکان مددجویان در این مجموعه احداث کنیم.

این مسئول تصریح کرد: افتتاح مرکز مشاوره زندگی زیبا و مرکز نوا، افتتاح چهار پایگاه خدمات اجتماعی و ایجاد فضای صادراتی برای سه گرده همیار از دیگر اقدامات ما در این ایام خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه هزینه مسکن با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی همراه بوده و ۷۱۷ نفر در مسکن ملی ثبت نام کردند عنوان کرد: طبق دستور رئیس جمهور تا تعیین و تکلیف شدن وضعیت مسکن ملی مددجویان بهزیستی هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد و هیچ مددجویی نباید از لیست حذف شود.

این مسئول گفت: در حوزه مسکن روستایی باتوجه به اینکه عمده ترین مسائل مربوط به تأمین زمین بود تلاش کردیم تا با همکاری شوراها و دهیاری‌ها در حوزه تأمین زمین و با بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان در حوزه ساخت و ساز تعاملات خوبی انجام دهیم.

وی ادامه داد: در دهه فجر تلاش ما تشریح عملکرد دولت سیزدهم و تشکیل نشست مطبوعاتی ذیل کمیته همیاری دستگاه‌ها است که در این نشست اقدامات مشترک دستگاه‌ها نیز تعریف می‌شود.

این مسئول مطرح کرد: پیشنهاد ما به خیرین این بود که آنها ضمن حفظ سرمایه خود سرمایه خود را در بانک مهر ایران سپرده گذاری کنند و ما بتوانیم بجای استفاده از سرمایه خیرین از سود سپرده آنها ب مددجویان خود تسهیلات و خدمات لازم را ارائه دهیم.

وی تاکید کرد: تعهد ما در حوزه اشتغال سال جاری ۲۸۸ مورد بود که این امر با ظرفیت ۱۰۸ درصدی در سامانه به ثبت رسید و ما موفق شدیم برای ۳۵۰ نفر اشتغال ایجاد کنیم و در این راستا درنظر داریم از ظرفیت کارخانجات نیز استفادع کنیم.

دهباشی پور با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم ۵۳۲ واحد مسکونی واگذار شده است عنوان کرد: جذب مشارکت نقدی و غیر نقدی در دولت سیزدهم ۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی افزود: ۶۰ مورد کمک هزینه ازدواج تا سقف ۵ میلیون، ۶۸ مورد لوازم ضروری زندگی به ارزش ۵۴۰ میلیون و حمایت از ۱۴۶ مورد فرزند تحت پوشش توسط حامیان از دیگر اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم است.

این مسئول با بیان اینکه مراکز فعال بهزیستی ۲۸۲ مورد است تصریح کرد: از دیگر اقدامات ما در دولت سیزدهم ۱۸ مورد موافقت اصولی مراکز و مؤسسات عیر دولتی، خوداشتغالی برای ۸۴ نفر طبق تبصره ۱۸ به ارزش بیش از ۹۷ میلیارد، ایجاد اشتغال طبق تبصره ۱۶ به ارزش بیش از ۲ میلیارد، تحت پوشش قرار دادن ۶۶ زن سرپرست خانواده و تحت پوشش قراردادن ۶۱۰ خانواده دارای فرزند چند قلو است.

وی گفت: تاکنون بیش از ۱۷ هزار مورد اورژانس اجتماعی، ۲ هزار مداخله نگهداری و ۷ هزار خدمت رسانی توسط سامانه ۱۲۳ گزارش شده است و در حوزه اجتماعی ۱۱ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و بیش از ۸۰۰ کمک موردی در این حوزه انجام شده است

کد خبر 72920

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد