در رسانه | تلاش برای صادرات محصولات تولیدی مددجویان بهزیستی قزوین

ایسنا | قزوین مدیرکل بهزیستی استان‌ قزوین گفت: راه‌اندازی پایگاه‌های خدمات اجتماعی از طرح‌هایی است که بهزیستی به دنبال تحقق آن است همچنین فرصت صادرات محصولات تولیدی مددجویان استان، از دیگر موضوعاتی است که توسط بهزیستی قزوین پیگیری می‌شود.

علی دهباشی‌پور سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ در نشست خبری درخصوص تشریح اقدامات و دستاوردهای بهزیستی استان‌قزوین در دولت مردمی سیزدهم که در سالن اجتماعات سردار سلیمانی بهزیستی‌ قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در حال‌حاضر اشتغال‌زایی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی و مردمی از جمله بهزیستی است و این اداره کل، تمام توان خود را برای این موضوع می‌گذارد.

وی گفت: در این راستا اصحاب رسانه به‌عنوان مطالبه‌گران این موضوع، نقش مؤثری در تحقق این آرمان دارند. خوشبختانه اداره کل بهزیستی استان قزوین در حوزه اشتغال اعتبار خوبی تحت عنوان تسهیلات دریافت کرده است. این میزان اعتبار نسبت به سال گذشته از رشد خوبی برخودار بود؛ به طوری که از  ۳۵ میلیارد تومان به ۱۲۵ میلیارد تومان رسیده که تاکنون ۹۸ درصد آن محقق شده است. همچنین برای استان قزوین بالغ بر ۱۰۸ درصد تعهد انجام شده در حوزه اشتغال در سامانه رصد ثبت شده است.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین افزود: برای امسال ۳۸ میلیارد تومان اعتبار جاری بوده که تاکنون به طور کامل تخصیص یافته است.

وی همچنین به اشتغال‌زایی افراد تحت پوشش این سازمان در قالب کسب درآمد از انرژی خورشیدی، اشاره کرد و گفت: در این راستا ۱۵۰۰ مددجوی بهزیستی در این حوزه سهام دارند.

این مسئول در ادامه به همکاری‌ این سازمان با شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و یادآور شد: در تلاشیم تا با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان به ارتقای تجهیزات توانبخشی کمک کنیم. در این راستا پروژه‌هایی با یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی که نماینده شرکت‌های اروپایی در حوزه توانبخشی است، ارائه داده‌ایم که امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی به تحقق برسد.

دهباشی‌پور بیان کرد: ساخت ویلچر، عصا، تشکچه و بالابرهای تخصصی و ساخت باتری سمعک از اقلام مورد هدف ماست که تلاش می‌شود با دانش‌بنیان‌سازی آن‌ها و حمایت سایر دستگاه‌های اجرایی تولید آن در استان را محقق شود.

وی‌ در ادامه خاطرنشان کرد: اعتبارات جاری و عمرانی این اداره کل در سال‌جاری از رشد چشمگیری برخوردار بوده؛ به طوری که اعتبارات عمرانی آن از سه میلیارد تومان به ۶ میلیارد تومان افزایش داشته است.

این مسئول تصریح کرد: درآمد اختصاصی سازمان از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۹۰ میلیون تومان بوده است. همچنین در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۵۷ میلیارد تومان اعتبار ملی در حوزه‌های معاونت این اداره کل اخذ شده است.

وی به احداث مرکز جامع توانبخشی بهزیستی قزوین اشاره کرد و افزود: فاز یک مرکز توانبخشی بهزیستی قزوین، واقع در شهرک مینودر از پروژه‌هایی است که این اداره کل در دست دارد و تاکنون ۹۵ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است که امیدواریم این فاز تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

دهباشی‌پور اظهار کرد: فاز دوم مرکز جامع توانبخشی استان نیز که با هدف توانبخشی و خدمت به روشن‌دلان، وقف شده است و در سال ۱۴۰۲ با کمک بسیج مستضعفین به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی عنوان کرد: راه‌اندازی پایگاه‌های خدمات اجتماعی از دیگر طرح‌هایی است که بهزیستی به دنبال تحقق آن است همچنین فرصت صادرات محصولات تولیدی مددجویان استان، از دیگر موضوعاتی است که توسط بهزیستی قزوین پیگیری می‌شود.

مدیر کل بهزیستی قزوین با بیان اینکه در نهضت ملی مسکن ۷۱۹ مددجو ثبت نام کردند؛ تأکید کرد: در حوزه مسکن مددجویان در نهضت مسکن ملی نیز اقداماتی صورت گرفته که در نظر داریم، سهم آورده مددجویان را کاهش دهیم که البته در این خصوص رئیس جمهور نسبت به حذف آورده مددجویان بهزیستی تأکید خاصی داشتند.

وی گفت: در حوزه مسکن روستایی نیز از دهیاری‌ها و شوراها و منابع طبیعی برای تأمین زمین کمک گرفته‌ایم تا در حداقل زمان ممکن مددجویان ساکن در روستا بتوانند صاحب خانه شوند.

دهباشی‌پور ادامه داد: از آغاز به کار دولت مردمی بالغ بر ۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مشارکت‌های مردمی توسط اداره کل بهزیستی جمع‌آوری شده است. همچنین ۶۰ مورد کمک هزینه ازدواج تا سقف پنج میلیون و ۶۸ مورد لوازم ضروری زندگی به مبلغ ۵۴۰ میلیون تومان به جامعه هدف ارائه شده است.
این مسئول افزود:  همچنین ۲۸۸ مراکز فعال، ۵۱ مرکز توانبخشی و ۱۷ مجتمع خدماتی و ۵۳ مرکز مثبت زندگی در استان قزوین فعالیت دارند که به جامعه هدف بهزیستی خدمت ارائه می‌کنند. در حوزه خوداشتغالی نیز برای ۸۴ نفر اشتغال صورت گرفته که اعتبار آن از محل اعتبارات کار افرینی بوده است.

وی در پایان گفت: در حوزه زنان سرپرست خانوار، این اداره کل ۶۵۵۳ مددجو تحت پوشش دارد. ۶۱۰ خانواده چندقلو از خدمات بهزیستی بهره می‌برند که از این تعداد یک خانواده چهارقلو، ۵۳ خانواده سه قلو و مابقی ۲ قلو هستند.

کد خبر 72917

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد