احترام به سالمندان برکت آفرین و سالمندی، دوره فرزانگی است

نشست هم اندیشی نمایندگان دستگاه های عضو شورای ملی سالمندان کشور با حضور حداکثری اعضا و نمایندگانی ازوزارت بهداشت، کمیته امداد، سازمان تأمین اجتماعی، وزارت ورزش و جوانان و... صبح امروز در ساختمان ستاد بهزیستی کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و دبیر شورای ملی سالمندان با تأکید بر آگاهی به قدر و ارزش جلساتی از این دست گفت:این جلسه غیر از ساحت اداری از نظر معنوی هم مهم است و همچنین مقدمه ای است بر جلسه اصلی شورای ملی سالمندان که در آینده تشکیل می شود و چه بسا مهمتر از آن جلسه باشد زیرا تصمیم سازی در این جلسه انجام می شود.

وی افزود: جلسه شورای ملی سالمندان یک بار در دولت سیزدهم و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شده است و تلاش می کنیم جلسه بعدی این شورا با حضور حداکثری مسئولان کشور برگزار شود. همچنین لازم است که جلسه امروز حتما تا قبل از جلسه شورای ملی تجدید شود تا بتوانیم به احکام پیشنهادی حرفه ای برسیم و از مسئولین کشور درخواست اجرای این احکام را داشته باشیم که این امر جز با همفکری شما عزیزان و مدیران دغدغه مند حاصل نمی شود.

قادری به تولید محتوا و گزارشات ارائه شده در جلسه اشاره کرد و گفت: اقداماتی که در خصوص تأمین آتیه سالمندان عزیزانمان صورت می گیرد شامل بیمه ها و... امید آفرین و اثر بخش است و لازم است در مجموعه ای گردآوری و تحلیل شود تا بتوانیم از کاستی ها و مشکلات خودمان و باقی دستگاه ها آگاه شویم و در ارتباط با مدیران بالادستی و ارشد و همه همکاران حوزه، هم آوا شویم تا بتوانیم به یک منشور سالمندی برسیم و بیانیه ای داشته باشیم که بتوانیم امورات را به شکل حرفه ای پیش ببریم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه سالمندی نزدیک به همه ماست گفت: انسان واعظی دارد که در زمانی که موی او سفید می شود او را به دوره جدیدی رهنمون می کند. همچنین بر اساس آموزه های دینی ما، احترام به سالمندان برکت آفرین است و دوره سالمندی، دوره فرزانگی است که جامعه باید از آن استفاده کند.

وی افزود: ایجاد اتصال و هم زیستی و بازپیوند کودکان و نوجوانان به  فضای سالمندی می تواند اهمیت و قدر و قیمت این عزیزان را به نسل بعدی یاد آوری کند.

قادری همچنین در خصوص اشتغال بعد از بازنشستگی سالمندان نیز گفت:بهره گیری از مشورت سالمندان در هدایت شغلی، کارآفرینی، مشاغل خانگی و... می تواند از سرخوردگی آنان در دوران بازنشستگی پیشگیری کند. همچنین می توان بانک اطلاعاتی از توانمندی این عزیزان، علاقه مندی آنان به کار، زمینه فعالیت و همکاری و... تشکیل داد که حرکت در این ساختار و پوست اندازی جدید و ارزش آفرینی است که بچه های گام دوم انقلاب انجام می دهند.

گفتنی است در جلسه هم اندیشی نمایندگان دستگاه های عضو شورای ملی سالمندان، گزارشی از عملکرد سازمان بهزیستی در حوزه سالمندی و همچنین گزارشی در خصوص فرایند تدوین سند راهبردی ایجاد محیط دوستدار سالمند ارائه شد.

کد خبر 72771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =