در رسانه| اورژانس اجتماعی، عاملی موثر در توانمند کردن آسیب‌دیدگان اجتماعی

مسئول مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان زنجان گفت: شناخت اورژانس اجتماعی باعث ارتقاء توانمندی‌های افراد در معرض آسیب یا آسیب دیده اجتماعی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی یا شرایط بحرانی می‌شود.

حمید نوری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدامات اورژانس اجتماعی (خط ۱۲۳) بهزیستی، اظهار کرد: در سال‌جاری اورژانس اجتماعی شهرستان زنجان با برنامه‌هایی که دارد اعم از مرکز مداخله در بحران‌های فردی، خانواده و اجتماعی، پایگاه خدمات اجتماعی (در حال تاسیس است)، خط ۱۲۳ و خدمات سیار توانسته قریب به ۶ هزار تماس تلفنی و خدماتی که مردم خواسته‌اند را به صورت مداخله در محل ارجاعی یا حل مشکل در مرکز مداخله در بحران ارائه کند.

وی درباره مزایای شناخت اورژانس اجتماعی در جامعه، افزود: شناخت اورژانس اجتماعی موجب کاهش و کنترل بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی می‌شود و از این طریق خدمات تخصصی و اورژانسی بهزیستی در دسترس احاد جامعه قرار می‌گیرد. همچنین شناخت اورژانس اجتماعی باعث ارتقاء توانمندی‌های افراد در معرض آسیب یا آسیب دیده اجتماعی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی یا شرایط بحرانی می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: از مزایای دیگر معرفی اورژانس اجتماعی در جامعه را می‌توان تاثیر مشارکت مردم و سازمان‌های غیردولتی را در کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و اگر مردم آشنایی خوبی با اورژانس اجتماعی داشته باشند، اورژانس می‌تواند جایگزین مداخلات روانی و اجتماعی قبل از مداخلات قضایی و انتظامی باشد.

نوری ادامه داد: اورژانس خدمات اجتماعی زنجان، یک برنامه تلفیقی برای توانمندسازی اجتماع محور در سکونت‌گاه‌های رسمی و غیررسمی است. اورژانس یک شعار ویژه با عنوان تخصصی بودن، به موقع بودن و در دسترس بودن دارد که در دستور کار شاغلان اورژانس قرار دارد. همچنین اورژانس قصد دارد در مداخلات روانی و اجتماعی قبل از مداخلات قضایی و انتظامی ورود کرده و موجب پیشگیری از وقوع جرم و فقرزدایی شود.

رئیس مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان زنجان، خاطرنشان کرد: مشارکت سازمان‌های مختلف با اورژانس اجتماعی در قالب طرح‌های مختلف همانتد طرح نماد، در کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی دارد و تاکنون در خصوص آسیب‌هایی که شامل حال دانش‌آموزان یا قشر کودکان زیر ۱۸ سال بود فعالیت‌های خوبی انجام شده و در حال انجام است که بر فعالیت‌های اورژانس نیز تاثیر بسزایی داشته است.

کد خبر 72690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد