احصاء لیست کامل مددجویان آسیب‌دیده در زلزله خوی

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بهزیستی کشور با اشاره به پیگیری‌های ریاست سازمان بهزیستی کشور درخصوص وضعیت مددجویان تحت پوشش منطقه زلزله‌زده خوی، گفت: طبق ارزیابی که صورت گرفته از ۸ هزار و ۱۴۰ مددجویی شهرستان خوی نزدیک به یکهزار و ۷۵۰ مددجو در ۵۰ روستا درگیر زلزله شده‌اند که نسبت به اسکان موقت این مددجویان اقدامات لازم صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «محمدرضا کاظم‌زاده» مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بهزیستی کشور در پی زلزله ۵.۹ ریشتری ساعت ۲۱:۴۴ دقیقه شب گذشته(۸ بهمن‌ماه) به عمق ۷ کیلومتری در استان آذربایجان غربی، حوالی خوی با اشاره به پیگیری‌های ریاست سازمان بهزیستی کشور درخصوص وضعیت مددجویان تحت پوشش، گفت: خوشبختانه برای مراکز تحت نظارت بهزیستی مشکلی به وجود نیامده است.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بهزیستی کشور با اشاره به تخریب منازل مسکونی مددجویان در این منطقه زلزله، عنوان کرد: پس از شناسایی مددجویان آسیب‌دیده، نسبت به ارائه خدمات تخصصی و حمایتی اقدام می‌شود؛ در حال حاضر با هماهنگی ستاد بحران و هلال احمر نسبت به اسکان و توزیع اقلام معیشتی اقدام شده است و واحدهای سیار بهزیستی برای ارائه خدمات حمایتی و روانشناسی در مناطق زلزله‌زده حاضر شدند و به ارائه فعالیت‌های تخصصی همچون مداخلات روانی اجتماعی، توانبخشی و توان‌پزشکی مددکاری می‌پردازند.

وی درباره آخرین وضعیت مددجویان در منطقه زلزله‌زده خوی، گفت: در این زلزله خسارات جانی در میان جامعه هدف نبود است. تعدادی از مراکز تحت نظارت خسارت و آسیب جدی دیدند که افراد مستقر در ۲ مرکز نگهداری از دختران ۶ تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال به شهرستان سلماس و ۲ مرکز پسران به شهرستان ارومیه منتقل شدند.

یکهزار و ۷۵۰ مددجو در زلزله آسیب دیدند

به گفته مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بهزیستی کشور طبق ارزیابی که صورت گرفته از ۸ هزار و ۱۴۰ مددجویی شهرستان خوی نزدیک به یکهزار و ۷۵۰ مددجو در ۵۰ روستا درگیر زلزله شده‌اند که نسبت به اسکان موقت این مددجویان اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی از ابلاغ اعتبار کمک موردی به دستور معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور برای تهیه و توزیع بسته معیشتی برای مددجویان زلزله‌زده خوی خبر داد و گفت: پس از احصاء لیست کامل مددجویان آسیب‌دیده به دستور رئیس سازمان بهزیستی کشور اعتباری معادل ۳ برابر مستمری برای آنها واریز می‌شود.

کاظم‌زاده در پایان به اعلام آمادگی استان‌های همجوار برای کمک‌رسانی به مددجویان زلزله‌زده شهرستان خوی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با بهره‌مندی از ظرفیت خیرین و مشارکت‌های مردمی این استان‌ها بتوانیم در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به تامین وسائل گرمایشی اقدامات لازم را انجام دهیم.

کد خبر 72686

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد