تشکیل کمیته تشویق وتنبیه اداری

اولین جلسه کمیته تشویق و تنبیه اداری بهزیستی قم تشکیل شد.

محمد علی مقدمخواه مسول دفتر مدیریت عملکرد و پاسخگوئی به شکایات بهزیستی استان قم ضمن اعلام این مطلب افزود: با عنایت به اهمیت تشویق و تنبیه به موقع ، موثر و بازدارنده تصمیم بر این شد جهت اصلاح امور کمیته ای مرکب از مدیر کل ، معاون پشتیبانی ، مسولین دفاتر بازرسی و حراست و رئیس اداره نیروی انسانی به همین نام تشکیل گردد و بصورت ماهیانه نسبت به بررسی موارد اعلام شده از مبادی ذیربط تصمیم گیری شود .

مقدمخواه با اشاره به بخش از نامه حضرت علی (ع) خطاب به مالک اشتر که می فرمایند: "نباید نیکو کار و بد کار در نزد توبه یک پایه باشد چرا که این کار سبب شود که نیکوکار را به نیکوکاری رغبتی نماند ولی بد کاران را به بدکاری رغبت بیفزاید . با هر یک چنان رفتار کن که او خود را به آن ملزم ساخته است."  لذا تشویق به موقع و مناسب و تنبیه تاثیرگذار می تواند از بروز انحراف ، تکرار تخلفات ، ایجاد شایعات و جو نامناسب و تنش ها و تعارضات بکاهد و گامی موثر در ارتقاء سلامت اداری و پیشگیری باشد .

مقدمخواه فلسفه کار کارکنان دولت را خدمت خالصانه برشمرد و افزود : هرکاری که در مسیر این خدمت خالصانه مانع ایجاد کند نیازمند اصلاح و برخورد است و هر گامی که در جهت خدمت بیشتر و بهتر برداشته شود و همراه با ابتکار ، رضایت مندی و ... باشد نیازمند تشویق است و در دوره مدیریتی جدید حتما این دو مقوله به جد و قاطع پیگیری خواهد شد و انشاءالله همکاران محترم در جریان نتایج خوب آن قرار خواهند گرفت.


 

کد خبر 72685

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد