۵۰ هزار و ۵۰۰ کودک قزوینی غربالگری بینایی شدند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: تاکنون ۵۰ هزار و ۵۰۰ کودک قزوینی در طرح غربالگری بینایی کودکان سه تا ۶ سال معاینه و مورد سنجش قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علی دهباشی پور ، تعداد کودکان مشمول طرح غربالگری بینایی سنجی استان قزوین را ۶۰ هزار و ۵۵۷ کودک اعلام کرد و افزود: طرح غربالگری بینایی سنجی کودکان سه تا ۶ سال از نیمه اردیبهشت امسال آغاز و تا پایان سال ادامه دارد.

وی اظهار کرد: تاکنون با سنجش بینایی کودکان، سه هزار و ۷۰ کودک مشکوک به تنبلی چشم شناسایی و برای ادامه معاینات دقیق تر به مراکز بینایی سنج ارجاع داده شدند.

دهباشی پور تصریح کرد: همچنین از میان کودکانی که در طرح غربالگری بینایی سنجی قرار گرفتند، یک هزار و ۱۷۱ کودک نیز برای بررسی‌ و ارزیابی‌های بیشتر به سطح ۲ (دارای مشکل بینایی) ارجاع داده شده و ۳۱ کودک نیز به پزشک متخصص معرفی شدند.

به گفته این مسوول، کودکان مشکوک مبتلا به تنبلی چشم برای معاینات دقیق‌تر به بینایی سنج و چشم پزشک ارجاع داده می شوند، در صورتی که بینایی کودکان مشکوک تشخیص داده شود برای بررسی‌ها و ارزیابی‌های بیشتر به سطح ۲ و در صورتی که ابتلای کودک به تنبلی چشم محرز شود در سطح بالاتر این کودکان به چشم پزشکان متخصص ارجاع داده خواهند شد.

وی تاکید کرد: همچنین کودکان مبتلا به تنبلی چشم که از توان مالی پایین‌تری برخوردار باشند در حوزه درمانی، اعم از خرید عینک و حتی در صورت لزوم جراحی، سازمان بهزیستی حمایت‌های مالی از این افراد را انجام می دهد.

دهباشی پور با بیان اینکه امسال این طرح برای متولدین نیمه دوم سال ۹۵ تا ۹۸ اجرا می‌شود، یادآور شد: انجام غربالگری طرح بینایی سنجی بدون شک در پیشگیری از اختلالات بینایی و کم بینایی در بزرگسالی تاثیر بسزایی دارد.

کد خبر 72628

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد