توانمندسازی سمن ها ملزم به حضور در میدان و کار اجتماعی است

قم - ایرنا- مدیرکل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: نیاز تشکل ها و سمن های جوان صرفا با آموزش های تئوری رفع نمی شود و ملزم به ورود جوانان به میدان و تمرین کار اجتماعی است.

مرتضی کامل نواب روز پنجشنبه در حاشیه رویداد همنا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رویداد همنا با رویکرد توانمندسازی عملیاتی سازمان های مردم نهاد آغاز به کار کرده و در این‌ حوزه با نظرسنجی که از سایر استان ها صورت گرفته است، خروجی مباحث مطرح شده، مواد آموزشی ۲۰ محور را فراهم کرد.

وی گفت: در نخستین دوره برگزاری این رویداد ۴ محور اولیه از ۲۰ محور در دستور کار قرار گرفته و با شناسایی اساتید سطح اول در هر حوزه هم اکنون این رویداد در ۳۱ استان کشور در حال برگزاری است.

نواب ادامه داد: مواجهه جوانان با فعالیت ها اجتماعی و تلاش برای حل آن در گروه های مردم نهاد موجب توانمند شدن جوانان خواهد شد اما باید توجه کرد این مقابله و حل آن نیازمند اطلاعات است و دانستن چارچوب هایی در موضوع های قانونی، حوزه مالیاتی و غیره کمک می کند این مسیر بهتر طی شود.

مدیرکل مشارکت های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان، در حوزه ساختاری رویداد همنا گفت: ما در سازمان های مردم نهاد یک تجربه جهانی و یک تجربه بومی مانند هیات ها، سازمان بسیج و تشکل های انقلابی و مذهبی که در بدو انقلاب شکل گرفت را دارا هستیم و در تلاشیم با ترکیب دانش بشری مانند نظامات انگیزشتی و آموزشی و نظامات حمایتی ضمن توجه به زیست بوم خود به یک ساز و کار و ساختار منطقی برای فعالیت های اجتماعی دست پیدا کنیم.

نواب در پایان سخنان خود اظهار کرد: موضوع های فعالان اجتماعی ما نمی تواند چیزی جز مسائل روز جامعه باشد و از این رو باید با برگزاری توازن و توجه به مسائل روز کشور در مسیر حل آن ها که گروه های مردم نهاد به آن‌ها نگاه دارند گام‌ برداریم.

ششمین رویداد هم افزایی مشارکت نهادمند اجتماعی (همنا) با حضور مدیر کل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان، معاون استاندار قم، مدیرکل ورزش و جوانان استان، مدیرکل اجتماعی استانداری و اعضای تشکل ها و سمن های جوان استان، امروز به میزبانی استان قم برگزار شد.

گفتنی است این رویداد به صورت سلسله وار در استان های مختلف کشور برگزار می شود که ششمین دوره این رویداد آن امروز ۶ بهمن ماه به میزبانی استان قم برگزار شد.

کد خبر 72586

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد