اجرای برنامه‌های ارتقای سلامت روان در سربازان ضروری

نشست هم‌اندیشی معاون امور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان همدان با فرماندهی تیپ 316 زرهی شهید قهرمان در محل این پادگان برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همدان معاون امور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان همدان در این نشست گفت: طبق رصدهای سه سال اخیر در استان همدان، مشخص شده نرخ رشد برخی آسیب‌های اجتماعی در استان همدان نسبت به استان‌های دیگر بالاتر است و وضعیت سلامت روان در استان خوب نیست. بر این اساس، به این نتیجه رسیده‌ایم که عوامل زیادی در این موضوع تأثیر دارند، اما یک عامل با عوامل دیگر همراهی می‌کند که آن هم سلامت روان است.

اجرای برنامه‌های ارتقای سلامت روان در سربازان ضروری

«مجتبی پهلوساری» توضیح داد: برخوردارنبودن جامعه از خدمات روان‌شناختی و آشنانبودن شهروندان با این خدمات در دو بعد مشاوره و درمان و همچنین بعد آموزش و توانمندسازی نیز در این زمینه موثر است. بنابراین سعی کردیم به این سمت برویم که برنامه‌هایی در سطح استان برگزار کنیم که گروه‌های هدفی که با آن‌ها مواجه هستیم را با خدمات روان‌شناختی آشنا کنیم و مهارت‌هایی چون تاب‌آوری را در آن‌ها ارتقا دهیم.

وی افزود: در این راستا، 50 محله و روستا که طبق مطالعات وضعیت حادتری داشتند، شناسایی شدند تا این برنامه‌ها در آن‌ها اجرا شود. از دیگر بخش‌های مهم برای ما اماکن نظامی هستند که نیاز به دریافت این آموزش‌ها در آن‌ها احساس می‌شود. برای رسیدن به هدف، به کمک شما به عنوان فرمانده پادگان قهرمان نیاز داریم.

پهلوساری هدف از برگزاری این برنامه‌ها را غربال و در مرحله بعد آموزش و آگاه‌سازی عنوان کرد و گفت: این برنامه‌ها تا پایان سال ادامه خواهد داشت و حتی اگر نیاز باشد تا اوایل سال آینده این برنامه‌ها را ادامه خواهیم داد. از مدرسان و متخصصان کشوری استفاده خواهیم کرد و در صورت نیاز به تیم درمان چه ارجاع و حضور در محل پادگان، این تیم تعیین خواهند شد و خدمات‌رسانی خواهند کرد.

اجرای برنامه‌های ارتقای سلامت روان در سربازان ضروری

فرماندهی تیپ 316 زرهی شهید قهرمان نیز گفت: از چهار، پنج سال پیش، با تلاش همکاران، مرکز مشاوره و ارگان‌های حفاظتی، برنامه‌های آموزشی در این پادگان اجرا می‌شود که منجر به کاهش بعضی آسیب‌های اجتماعی در میان سربازان و کادر این پادگان شده است. بخش‌های مختلف با سربازان ورودی مصاحبه انجام می‌دهند تا در جای‌گذاری آن‌ها در بخش‌های مختلف استفاده شود.

سرهنگ «مهرداد صفری» افزود: با این وجود، مشکلاتی در خانواده‌ها وجود دارد و بالاخره سربازان نیز بعد از اتمام خدمت سربازی در جامعه حضور خواهند داشت و لازم است در حوزه سلامت روان آن‌ها بیشتر کار شود. بنابراین از برنامه‌های اداره‌کل بهزیستی استان در این زمینه استقبال می‌کنیم و در این زمینه مساعدت و همکاری خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: خروجی برگزاری این برنامه‌ها برای سربازان چند سال دیگر و زمانی‌که آن‌ها وارد جامعه شده‌اند، مشخص می‌شود. بنابراین اگر از همین‌جا سدی در برابر بعضی آسیب‌های اجتماعی قرار دهیم، بهتر است و به نفع جامعه خواهد بود. ما هم در حد توان و حتی بالاتر از توان در کنار اداره‌کل بهزیستی خواهیم بود تا به هدف مشترکمان برسیم

کد خبر 72549

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد