شهریار برگزاری دوره های مهارت آموزی بهبود یافتگان

سرپرست بهزیستی شهریار گفت: دوره‌های مهارت آموزی و صیانت اجتماعی بهبودیافتگان در فرآیند درمان افراد از اهمیت ویژه‌ برخوردار است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، جلسه ای با حضور سرپرست بهزیستی شهرستان شهریار، مسئول پیشگیری با مدیران مراکز اقامتی میان مدت تحت نظارت بهزیستی شهرستان شهریار در دفتر مدیریت این اداره برگزار شد.

ناصرنیک افشار در این جلسه از مدیران مراکز اقامتی تحت نظارت خواستار حفظ صیانت از آسیب دیدگان از اعتیاد در این مراکز شد و خاطر نشان کرد: تا زمانی که رویکرد صیانت از بهبودیافتگان و خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد مورد توجه نباشد نمی‌توانیم خروجی ملموسی در حوزه درمان داشته باشیم که در این زمینه دوره‌های مهارت آموزی و صیانت اجتماعی بهبودیافتگان در فرآیند درمان از اهمیت ویژه‌ برخوردار است.

سرپرست بهزیستی شهرستان شهریار در ادامه بر تداوم تعاملات و همکاریهای دو جانبه و توانمندسازی این افراد تاکید کرد و افزود؛ رعایت دستورالعملها و پروتکلها، آموزش روانشناسان و مددیاران این مراکز برای ارائه خدمات بهتر به این افراد را در دستور کار خود قرار دهند.

قابل ذکر است، این جلسه بامحوریت موارد ذیل از جمله: بررسی مشکلات مراکز، تداوم برتعاملات و همکاریها، تاکید بر توانمندسازی مددجویان و نحوه آن، تمرکز بر مناطق پر آسیب شهرستان، آموزش کارکنان(روانشناسان و مددیاران) برای خدمات بهتر به جامعه هدف، اجرای دستورالعملها و پروتکلها در مراکز اقامتی میان مدت، انجام جلسات منظم و مستمر برای دستیابی به هماهنگی بهزیستی شهرستان بامراکز، انتخاب نماینده برای مراکز برای شرکت در جلسات ادامه یافت.

مسئول پیشگیری بهزیستی شهریار نیز، در این جلسه اظهار داشت: جمعا ۱۹ مرکز ترک اعتیاد در این شهرستان فعال هستند که ۳ مرکز از این تعداد مرکز درمانی سرپایی، ۱۶ مرکز اقامتی میان مدت که ۲ مرکز مخصوص زنان، ۱۳ مرکز ویژه مردان و همچنین یک مرکز درمان اجباری(ماده۱۶) مرکز مخصوص مردان می باشد.
 

کد خبر 72442

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد