۸۱ پروژه عمرانی و اجتماعی حوزه بهزیستی مرکزی به بهره برداری می رسد

سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی از بهره‌برداری ۸۱ طرح عمرانی اجتماعی با اعتباری بالغ بر ۸۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال همزمان با ایام دهه فجر در این استان خبر داد

محمد زیدوند در نشست خبری با رسانه های استان مرکزی با اشاره به اینکه ۵۰ واحد اشتغال؛ ۳۰ واحد مسکونی و یک طرح درمانی از جمله طرح‌هایی است که همزمان با دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد؛ افزود: طرح های افتتاحی دهه فجر امسال این اداره کل نسبت به سال گذشته در بخش تسهیلات اشتغال؛ ۴ برابر رشد را نشان می‌دهد.
وی وام اشتغال اداره کل بهزیستی استان مرکزی را ۲ هزار و ۲۴۹ میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال آن تاکنون تخصیص یافته است.
زیدوند خاطرنشان کرد: قرارگاه شهید فیاض بخش بهزیستی با فعالیت در حوزه اجتماعی، ارایه خدمات دندانپزشکی ویژه مددجویان بهزیستی، گشایش طرح شیوع شناسی معلولان، استقرار میز خدمت و اجرای طرح رایحه خدمت از دیگر طرح‌های اداره کل بهزیستی استان مرکزی است که در ایام الله دهه فجر در استان بهره‌برداری می‌شود.
سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه، درحوزه آسیب‌های اجتماعی، ۲۳ درصد آسیب‌های اجتماعی استان مرکزی در ساوه و اراک شناسایی شده است گفت: طرح رصد اجتماعی آسیب‌ها در این دو شهرستان در حال اجرا است و خروجی آن نموداری از وضعیت آسیب‌ها را برای بررسی و تحلیل آماده می‌کند.
سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه یکی از معضلات و آسیب‌های اجتماعی اعتیاد است، گفت: مرکز ماده ۱۶ ویژه معتادان متجاهر استان مرکزی در سال‌های گذشته تعطیل و اکنون ساخت آن در قالب طرح جامع، در دستور کار بهزیستی استان مرکزی قرار گرفته است.
زیدوند افزود: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی برای ساخت این مرکز در نظر گرفته شده است و درحال حاضر مرکز ماده ۱۶ استان در ساختمان شایستگان اراک در میدان کوهنورد فعالیت دارد.
وی درباره وضعیت کمپ ترک اعتیاد بانوان استان نیز بیان کرد: کمپ بانوان استان تعطیل شده بود که با پیگیری‌های اداره کل بهزیستی، مجدد راه‌اندازی شد و اکنون پذیرش در کمپ در حال انجام است و تنها کمپی است که پروانه فعالیت دارد.
سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی اظهار کرد: کمپ دیگری برای ترک اعتیاد بانوان در ساوه در حال راه‌اندازی است و لازم است مرکز ترک اعتیاد دیگری برای بانوان در اراک راه‌اندازی شود.

کد خبر 72424

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد