تهیه دو یونیت دندانپزشکی توسط بهزیستی استان مرکزی

سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی از تهیه دو یونیت دندانپزشکی توسط این اداره کل جهت ارایه خدمات دندانپزشکی به مددجویان در روستاها و منطق حاشیه ای به صورت سیار خبر داد.

محمد زیدوند در نشست خبری تشریح برنامه های دهه فجر این اداره کل گفت: مشکل عمده ای که بیشتر در مددجویان خصوصا مددجویان با معلولیت ذهنی و اعصاب و روان وجود دارد پوکی استخوان و آسیب به دندان هایشان بخاطر مصرف داروهایشان است و با توجه به اینکه تامین هزینه های درمان دندان برای مددجویان سخت است یکسری تجهیزات پورتال دندانپزشکی را اداره کل بهزیستی استان مرکزی خریداری کرده است.

وی افزود: هدف از خریداری این تجهیزات ارائه خدمات رایگاه دندانپزشکی به مددجویان است که این کار با کمک گروه جهادی مهاجر دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد شد.

زیدوند با اشاره به اینکه ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار تجهیزات تهیه شده است، ابراز کرد: دو یونیت تهیه شده قابل حمل است و بناست هر پنجشنبه و جمعه این طرح در سطح استان اجرا شود.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: روزانه حدودا با دو یونیت در نصف روز اگر کار درمان انجام شود حدود ۳۰ نفر و در دو شیفت حدود ۵۰ نفر درمان می‌شوند که حدودا ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون تومان خدمات رایگان ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه مواد اولیه و تجهیزات را بهزیستی تامین کرده و درمان با دانشگاه علوم پزشکی است، گفت: این طرح طی افتتاح می شود و کار در یکی از شهرستان ها یا یکی از مناطق اراک بصورت رایگان آغاز خواهد شد.

زیدوند ادامه داد: در دهه فجر ۵۰ واحد اشتغال و ۳۰ واحد مسکن نیز به بهره برداری خواهند رسید که حدود ۳ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض که برای هر نفر ۱۰۰ میلیون تومان است برای ساخت مسکن پرداخت شده و تسهیلات ۳۰۰ میلیونی هم به افراد پرداخت شده است.

کد خبر 72419

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد