دررسانه |بهره مندی ۱۱ هزار نفر سالمند اردبیلی از خدمات بهزیستی

ایسنا/اردبیل معاون توانبخشی بهزیستی استان از بهره مندی بیش از ۱۱ هزار نفر ازجمعیت سالمند استان از خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی خبر داد.

رضا محمدی روز یکشنبه ۲ بهمن در مراسم تجلیل از سمن ها و مراکز فعال در حوزه سالمندان عنوان کرد: بر اساس آخرین آمار جمعیت سالمند استان ۱۱۲ هزار و ۵۷۶ نفر می باشد که از این تعداد بیش از ۱۱ هزار سالمند تحت پوشش بهزیستی بوده و از خدمات مستمر و غیر مستمر سازمان بهره مند هستند.

محمدی با تاکید بر اهمیت کیفیت بخشی به زندگی سالمندان بیان کرد: در استان اردبیل در ۶ مرکز ۲۲۰ نفر از سالمندانی که دیگر امکان زندگی با خانواده خود را ندارند بصورت شبانه روزی نگهداری می شوند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان افزود: برای ۲۰۰ نفر سالمند در ۳ مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی سالمندان، خدماتی از قبیل؛ ویزیت پزشک و پرستار، فیزیوتراپی، آموزشی، ورزشی و... و. ارائه می شود که در افزایش سطح سلامت جسمی، روحی و روانی آنان نقش بسزایی ایفا می کند.

وی تصریح کرد: یکی از سیاست های مهم بهزیستی مراقبت از سالمندان در منزل می باشد که در این راستا ۸۰ نفر سالمند تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند و همچنین ۵۰ نفر دیگر از سالمندن نیز تحت پوشش طرح ویزیت در منزل می باشند.

کد خبر 72392

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد