در رسانه | ۱۱ هزار سالمند اردبیلی زیرپوشش خدمات بهزیستی قرار گرفتند

اردبیل - ایرنا - معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل از بهره‌مندی بیش از ۱۱ هزار نفر از جمعیت سالمند این استان از خدمات مستمر و غیرمستمر بهزیستی خبرداد.

به گزارش ایرنا، رضا محمدی روز یکشنبه در مراسم تجلیل از سمن‌ها و مراکز فعال در حوزه سالمندان استان اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار جمعیت سالمند استان ۱۱۲ هزار و ۵۷۶ نفر می‌باشد که از این تعداد بیش از ۱۱ هزار سالمند تحت پوشش بهزیستی بوده و از خدمات مستمر و غیرمستمر سازمان بهره‌مند هستند.

وی با تاکید بر اهمیت کیفیت بخشی به زندگی سالمندان گفت: در این استان در ۶ مرکز ۲۲۰ نفر از سالمندانی که دیگر امکان زندگی با خانواده ندارند، بصورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل افزود: برای ۲۰۰ نفر سالمند در ۳ مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی سالمندان، خدماتی از جمله ویزیت پزشک و پرستار، فیزیوتراپی، آموزشی و ورزشی ارائه می‌شود که در افزایش سطح سلامت جسمی، روحی و روانی آنها موثر است.

وی یکی از برنامه‌های مهم بهزیستی استان را مراقبت از سالمندان در منزل ذکر کرد و گفت: ۸۰ سالمند زیرپوشش این طرح قرار گرفته‌اند و ۵۰ نفر دیگر نیز زیرپوشش طرح ویزیت در منزل هستند.

جمعیت سالمند در سال‌های اخیر بدلایل گوناگون در مناطق مختلف استان اردبیل بویژه روستاها افزایش یافته و نگرانی‌های مسئولان دستگاه‌های متولی، کارشناسان، جامعه شناسان و فعالان فرهنگی و اجتماعی را بدنبال داشته است.

بر اساس آمارها، در حال حاضر ۶ درصد جمعیت استان اردبیل بالای ۶۰ سال است. این میزان در ۲۰ سال آینده به چهار برابر یعنی به ۳۵۰ هزار نفر خواهد رسید. از سوی دیگر کاهش زاد و ولد در دهه‌های اخیر از معضلات مهمی است که به کاهش هرم سنی جمعیت جوان در ۲۰ سال آینده منجر خواهد شد.

کد خبر 72391

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد